ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حکم جلب کلاهبرداران سرویس های تبلیغاتی با تخلف 36 میلیون دلاری صادر شد

وزارت دادگستری آمریکا حکم جلب 8 نفر که در جریان کلاهبرداری سرویس های تبلیغاتی 3ve و Methbot مجرم شناخته شده اند را صادر کرد. این افراد که عموماً روس هستند، بیش از 36 میلیون دلار ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۹ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

وزارت دادگستری آمریکا حکم جلب 8 نفر که در جریان کلاهبرداری سرویس های تبلیغاتی 3ve و Methbot مجرم شناخته شده اند را صادر کرد. این افراد که عموماً روس هستند، بیش از 36 میلیون دلار از شرکت های مختلف دریافت کرده اند و در عوض به جای تبلیغات واقعی، با استفاده از روش های تقلبی و بات‌نت‌ها، میلیاردها بازدید در وبسایت مشتریان ثبت نموده اند.

بر اساس گزارشات، تا کنون سه نفر از هشت نفر مورد بحث به نام های سرگئی اوسیانیکوف و یوجینی تیمچنکو از قزاقستان و الکساندر ژوکوف از روسیه دستگیر شده اند و پنج نفر دیگر (بوریس تیموخین، میخاییل آندرف، دنیس آیدیف، دیمیتری نویکف و الکساندر ایسایف) متواری هستند.

کلاهبرداران در مجموع بیش از 36 میلیون دلار به جیب زده اند

تیم هشت نفره کلاهبرداران، تا کنون دو پروژه مجزا را اداره کرده است: اول Methbot که بین سال های 2014 تا 2016 موفق به کسب 7 میلیون دلار شد. کلاهبرداران در این پروژه با اجاره سرور از شبکه های تبلیغاتی مختلف، چندین میلیون کاربر تقلبی ایجاد کرده و آمار بازدید سایت های مختلف را بالا می بردند.

در پروژه دوم تحت عنوان 3ve که از سال 2015 تا 2018 مبلغی معادل 29 میلیون دلار درآمد داشته، تیم هشت نفره با استفاده از شبکه 1.7 میلیونی کامپیوترهای آلوده به بات‌نت خود، آمار تقلبی بازدید برای وبسایت ها به وجود آورده اند.

سرویس های تبلیغاتی

لازم به ذکر است که کلاهبرداران به پولشویی، جعل هویت و تلاش برای تهاجم کامپیوتری متهم شده و از سوی FBI، اداره امنیت ملی آمریکا و برخی شرکت های خصوصی مانند گوگل و White Ops (که نخستین بار در سال 2016 از وجود Methbot) تحت تعقیب قرار دارند.

گفتنی است طبق اظهارات مدیر فناوری White Ops، کلاهبرداران در برخی مواقع به صورت روزانه بین 3 الی 5 میلیون دلار از سرویس های تبلیغاتی دریافت کرده اند و قصد داشتند در این زمینه، با فعالیت گسترده در اینترنت، مرزهای کلاهبرداری را جا به جا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی