ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تعطیلی موقت ناسا در آستانه سال نو میلادی و دو ماموریت مهم

دو فضاپیمای ناسا قرار است شب سال نو میلادی طی دو ماموریت مجزا به سنگ‌های فضایی مقصدشان برسند. پیش از این قرار بود ناسا این دو ماموریت را به صورت زنده پوشش دهد و علاقه‌مندان ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۰ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۵

دو فضاپیمای ناسا قرار است شب سال نو میلادی طی دو ماموریت مجزا به سنگ‌های فضایی مقصدشان برسند. پیش از این قرار بود ناسا این دو ماموریت را به صورت زنده پوشش دهد و علاقه‌مندان ستاره شناسی بتوانند بدین شکل این ماموریت‌ها را دنبال کنند.

از سوی دیگر دولت آمریکا در شرایط نا به سامانی به سر می‌برد چرا که جنجال‌های بسیاری در مورد تامین سرمایه‌ برای دیوار مرزی معروف دونالد ترامپ، پیش آمده است. این جنجال‌ها موجب شده که دولت این کشور نتواند از آژانس فضایی آمریکا، پشتیبانی مالی بعمل آورد.

بدین ترتیب دیگر هزینه‌های لازم برای پخش عمومی این ماموریت‌ها تامین نشده و تعطیلی موقت ناسا در آستانه‌ی سال نو میلادی موجب شده دوستداران ستاره شناسی از مشاهده‌ی دو ماموریت مهم این آژانس فضایی محروم بمانند.

ناسا دو روز پیش تقریباً تعطیل شده و ۱۷۵۸۶ کارمندش در معرض بیکاری قرار گرفته‌اند. از میان این کارمندان، اکنون تنها ۱۴۸۱ نفر سر کار میروند و ۲۱۸۹ نفر دیگر در وضعیت آماده باش به سر می‌برند تا در صورت نیاز، به شغل خود باز گردند.

با این وجود، باقی کارمندان ناسا هنوز در خانه هستند و در صورتی بودجه‌ کافی برای ماموریت‌های این آژانس تامین نشود ممکن مجبور شوند، شغل دیگری را برگزینند. البته ناسا هنوز مسئولیت پشتیبانی از فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی را بر عهده دارد و باید ارتباط ماهواره‌ای زمین را با آنها حفظ نمایند.


مدیر ناسا «جیم بریدنستین» هفته‌ی گذشته با انتشار پستی در توییتر اعلام کرده بود که بر اساس مشکلات پیش آمده برای دولت آمریکا، پروفایل‌های شبکه‌ی اجتماعی ناسا تقریباً غیر فعال شده‌اند و تیم روابط عمومی این آژانس فضایی نمی‌تواند ماموریت‌های مهم بعدی را به صورت عمومی پوشش دهد.

با این وجود، سرمایه‌های لازم این دو ماموریت پیش از اتفاقات رخ داده برای دولت آمریکا، تامین و پرداخت شده است. حال باید دید تعطیلی موقت ناسا در آستانه سال نو میلادی شامل دو ماموریت مهم این آژانس خواهد شد و ناسا می‌تواند با پخش اتفاقات رخ داده در این ماموریت‌ها، ساکنین زمین را بار دیگر شگفت زده کند یا خیر

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی