ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

این سنسور کوچک‌تر از دانه برنج آینده سلامت انسان را تغییر خواهد داد

در حال حاضر گجت‌های سلامتی قادر به اندازه‌گیری المان‌های زیادی مثل ضربان قلب و تعداد قدم‌ها هستند اما Iota Biosciences قصد دارد پا را یک قدم فراتر گذاشته و یک سنسور با اندازه بسیار کوچک ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۰ دی ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

در حال حاضر گجت‌های سلامتی قادر به اندازه‌گیری المان‌های زیادی مثل ضربان قلب و تعداد قدم‌ها هستند اما Iota Biosciences قصد دارد پا را یک قدم فراتر گذاشته و یک سنسور با اندازه بسیار کوچک را توسعه دهد که قادر اندازه‌گیری پارامترهای زیادی درون بدن شما است.

این سنسور مبتنی بر میکرو الکترود، برای نظارت روی اعصاب و بافت‌های عضلانی کاربرد خواهد داشت. برای مثال یکی از میکرو الکترودهای حاضر در مغز قادر به تشخیص علائم اولیه تشنج است و حضور آن در اطراف قلب می‌تواند درستی ضربان قلب را اندازه‌گیری کند.

لازم به ذکر است که میکرو الکترودها برخلاف اسم‌شان اندازه نسبتا بزرگی دارند و  برای استفاده باید به ماشین‌ها و بسته‌های باتری بزرگی متصل شوند. اغلب‌ آن‌ها و به خاطر عوارض مختلفی که برای بدن به‌وجود می‌آورند، نمی‌توانند بیشتر از چند هفته در بدن انسان باقی بمانند. سازندگان iota در دانشگاه برکلی ‌می‌گویند که این دستگاه نیازی به باتری نداشته، قابل تعویض بوده و با کارایی بالا، قادر به تشخیص بیماری‌های موجود در بدن انسان خواهد بود.

در حال حاضر این دستگاه که اندازه آن در حد نوشته سال تولید سکه‌های پول است، قادر به جمع‌آوری ۱۵ میلیون دلار شده تا روند رسیدن آن به تولید گسترده سریع‌تر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی