ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لباس شارژی اگزواسکلتون به کاربران امکان حمل اجسام ۱۰۰ کیلوگرمی را می‌دهد

آینده‌ای را تصور کنید که در کارخانه‌ها، افراد با پوشیدن لباس‌هایی پیشرفته بتوانند به راحتی اجسام صد کیلویی را حمل کرده و به نقاط مختلف ببرند. بدون آنکه فشاری به آن‌ها وارد شود. شرکت سارکوس ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۳ دی ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

آینده‌ای را تصور کنید که در کارخانه‌ها، افراد با پوشیدن لباس‌هایی پیشرفته بتوانند به راحتی اجسام صد کیلویی را حمل کرده و به نقاط مختلف ببرند. بدون آنکه فشاری به آن‌ها وارد شود. شرکت سارکوس رباتیکس این آینده را بیش از پیش نزدیک کرده است. شرکت یاد شده در حال حاضر شاهد سفارشاتی برای اگزواسکلتون خود است که آن را گاردین XO‌ مکس نام گذاری کرده؛ اولین اگزواسکلتونی که به طور کامل با بهره‌مند شدن از باتری کار می‌کند و قرار است تا اوایل سال ۲۰۲۰ به دست سفارش دهندگان برسد.

یکی از چالش‌های بزرگ مهندسی که سارکوس با آن دست به گریبان بود، ایجاد یک اگزواسکلتون بهینه با استفاده از یک واحد باتری کوچک بود. برای آن که این اگزواسکلتون به صورت تجاری به فروش برسد باید از سیستمی استفاده می‌کرد که بتواند آن را برای مدت زمان معقولی بدون نیاز به اتصال به کابل روشن نگه دارد.

سارکوس بعد از سال‌ها کار حالا موفق شد سیستمی ایجاد کند که گاردین XO مکس نام دارد. این دستگاه می‌تواند به راحتی تا ۸ ساعت شارژدهی داشته باشد و همچنین می‌توان باتری خالی شده‌ی آن را با یک باتری دیگر تعویض نمود.

شرکت سازنده ادعا می‌کند که گاردین XO‌ مکس می‌تواند تا ۲۰ برابر نیروی انسان را بیشتر کند. در واقع به این معنی که برای بلند کردن یک جسم ۴۰ کیلوگرمی با استفاده از اگزواسکلتون تنها کافیست نیروی معادل با بلند کردن یک جسم دو کیلوگرمی را صرف نمایید.

همچنین اعلام شده که هیچگونه تاخیری بین حرکات انسان و ماشین وجود نخواهد داشت. بنابراین این لباس احتمالا بدون هیچ مشکلی می‌تواند همگام با تغییرات بدن انسان واکنش نشان دهد.

اخیرا نمونه‌های دیگری از این اگزواسکلتون هم در سرتاسر جهان در کارخانه‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌ است. به عنوان مثال فورد از یک اگزاسکلتون که تنها بالا تنه‌ی افراد را می‌پوشاند استفاده می‌کند تا کارایی کارگران خود را افزایش دهد. ال جی هم بسیار نزدیک به عرضه‌ی تجاری SuitBot خود است که آن هم یک اگزواسکلتون محسوب می‌شود تا بتواند کارگران کارخانه‌ها را برای بلند کردن اجسام سنگین یاری کند.

به نظر می‌رسد که به زودی در اکثر کارخانه‌ها شاهد این فناوری جدید باشیم. به هر ترتیب فناوری یاد شده می‌تواند به راحتی میزان کارایی کارگران در انبار‌ها را افزایش دهد. موضوعی که کمک شایانی به کسب و کار‌ها خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی