ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارتش بریتانیا به دنبال بهره‌مندی از گلایدر خودران برای انتقال منابع و پیاده نظام

استفاده از پهپاد‌ها برای انتقال سفارش‌ها از فروشگاه‌های اینترنتی شاید کمی غیر منطقی به نظر برسد اما یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های انتقال منابع با استفاده از پهپاد‌ها این است که این پرنده‌های کوچک می‌توانند آذوقه‌ها ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۷ دی ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

استفاده از پهپاد‌ها برای انتقال سفارش‌ها از فروشگاه‌های اینترنتی شاید کمی غیر منطقی به نظر برسد اما یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های انتقال منابع با استفاده از پهپاد‌ها این است که این پرنده‌های کوچک می‌توانند آذوقه‌ها را به نقاطی برسانند که رسیدن به آن‌جا سخت و یا نا امن است.

با توجه به این هدف، ارتش بریتانیا در حال ارزیابی یک پهپاد با استفاده از گلایدر است که می‌تواند روزی برای انتقال آذوقه و حتی نیروی انسانی به کار بیاید.

نام این پهپاد «استورک» است و توسط Animal Dynamics، یکی از شرکت‌هایی که زیر نظر ارتش بریتانیا کار می‌کند طراحی شده. این پهپاد شبیه به گلایدری خواهد بود که بدون استفاده از هدایت کننده‌ی انسان وظایفش را به انجام می‌رساند.

دو نسخه از این پهپاد وجود دارد. یکی از آن‌ها کوچک تر است و ۵۰ کیلوگرم وزن دارد و قابلیت حمل منابع تا ۳۰ کیلوگرم را خواهد داشت. نسخه‌ی بزرگتر ۱۵۰ کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند حداکثر ۱۰۰ کیلوگرم آذوقه را منتقل نماید. این موضوع به این معنی است که امکان انتقال سربازان مجروح از میدان جنگ به محلی امن وجود خواهد داشت. همچنین طبق شایعات به نظر می‌رسد که این شرکت در نظر دارد تا نسخه‌های بزرگتری را تولید کند.

استورک طوری طراحی شده که بتواند در محیط‌های محدود فرود بیاید و همچنین امکان شروع پرواز از محیط‌های مشابه در این پهپاد فراهم شده است. پرواز خودکار به مختصات از پیش تعیین شده می‌تواند با استفاده از GPS یا سیستم پرواز مبتنی بر دید انجام شود.

این پهپاد اخیرا توسط ارتش بریتانیا مورد ارزیابی قرار گرفت و یک ماموریت انتقال منابع با استفاده از استورک در شرایط مختلف شبیه سازی شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی