ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

nissan-ims-concept-live-images (1)
خودرو

نیسان IMs در دیترویت معرفی شد؛ ترکیبی عجیب از سدان و کراس اوور [تماشا کنید]

با ورود به سال جدید و تنها چند روز سپری شدن از ماه ژانویه، چشم تمامی علاقه مندان تکنولوژی به لاس وگاس و نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) دوخته می شود. با پایان هیاهوی CES، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

با ورود به سال جدید و تنها چند روز سپری شدن از ماه ژانویه، چشم تمامی علاقه مندان تکنولوژی به لاس وگاس و نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) دوخته می شود. با پایان هیاهوی CES، نوبت به نمایشگاه خودروی دیترویت می رسد تا این بار شرکت های خودروساز از آخرین دستاوردها و محصولات خود رونمایی کنند.

مثل سال های گذشته، امسال نیز با افتتاح نمایشگاه خودروی دیترویت شاهد معرفی فیس لیفت ها، نسل جدید مدل های تولیدی و همچنین کانسپت های آینده نگرانه از سوی برخی کمپانی های مطرح هستیم.

کراس اوور تمام برقی و کانسپت EV، سورپرایز ویژه کادیلاک در دیترویت 2019
کراس اوور تمام برقی و کانسپت EV، سورپرایز ویژه کادیلاک در دیترویت 2019

نیسان یکی از این کمپانی هاست که با مفهومی IMs در دیترویت حضور پیدا کرده است. فرم اتاق و طراحی آینده نگرانه، نخستین چیزهایی هستند که در برخورد با کانسپت IMs جلب توجه می کنند. این خودرو در واقع ترکیبی از یک سدان چهار درب و یک کراس اوور بوده و نیسان با توسعه آن پایه گذاری کلاسی جدید به نام "سدان اسپرت مرتفع" را در سر دارد.

nissan-ims-concept (3)

مثل دیگر کانسپت های اخیر نیسان، نمای ظاهری IMs نیز اتومبیلی از آینده را در ذهن تداعی می کند. برای خلق قسمت های مختلف بدنه این خودرو، طراحان نیسان از انواع خطوط تیز و سطوح صاف کمک گرفته اند.

در نمای روبرو از جلوپنجره مشبک رایج در اتومبیل های بنزینی و دیزلی، خبری نیست، زیرا IMs از پیشرانه ای تمام برقی بهره برده و نیازی به ورودی هوا ندارد. با این حال المان V شکل که به امضای نیسان در محصولاتش بدل شده، در جلوی IMs نیز دیده می شود. همچنین به نظر می رسد چراغ های اصلی جای خود را به یک نوار LED باریک داده اند.

nissan-ims-concept (6)

در نمای جانبی شیب زیبای سقف و امتداد آن تا صندوق عقب، چشمان بیننده را مجذوب خود می کند. رینگ های غول پیکر و خطوط تیز موجود بر روی درها و گلگیرهای جلو و عقب نیز نقشی کلیدی در پویاتر احساس شدن IMs ایفا می کنند.

nissan-ims-concept (9)

nissan-ims-concept (8)
مثل محصولات رولزرویس درهای نیسان IMs خلاف جهت هم باز می شوند

برای توصیف قسمت عقب نیسان IMs می توان از عبارت "ساده اما مدرن" استفاده نمود. در این بخش نیز چراغ های اصلی بصورت نواری باریک طراحی شده و عرض بدنه را احاطه کرده اند. لازم به ذکر است شکاف هایی که در دو طرف و به واسطه شکل خاص گلگیرها ایجاد شده اند، در جلوگیری از یکنواختی و القای حس هیجان تاثیری مثبت می گذارند.

nissan-ims-concept (15)

در طراحی کابین، نیسان شعار "آینده نگری فارغ از زمان ژاپنی ها" را سرلوحه خود قرار داده و از ترکیب رنگ های تیره و طلایی برای پدید آوردن محیطی خاص استفاده کرده است.

nissan-ims-concept (27)

مثل اکثر اتومبیل های کانسپت امروزی، IMs نیز از فناوری خودران بهره برده و به چند نمایشگر بزرگ بر روی داشبورد مجهز شده تا از طریق آنها اطلاعات گوناگون در اختیار راننده و دیگر سرنشینان قرار گیرند. در حالت خودران، فرمان خودرو جمع می شود تا راننده بتواند آزادانه تر به اطراف چرخیده و با دوستان خود صحبت کند.

nissan-ims-concept (23)

nissan-ims-concept (30)
صندلی های عقب نیسان IMs به شکل چند چند حالته طراحی شده و امکان تبدیل شدن به مبل راحتی تک نفره را دارند

ژاپنی ها وظیفه تامین نیروی کانسپت IMs را بر عهده پیشرانه ای تمام برقی گذاشته اند. این پیشرانه توانایی تولید 483 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور را داشته و توسط پک باتری 115 کیلووات ساعتی تغذیه می شود. به گفته نیسان با این باتری قدرتمند، IMs قادر است تا 380 مایل (612 کیلومتر) مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند.

nissan-ims-concept (24)

با وجود تمام جذابیت ها، کمپانی نیسان درباره آینده این مفهومی و احتمال تولید آن حرفی به میان نیاورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Ahmad.Eskati
    Ahmad.Eskati | ۲۶ دی ۱۳۹۷

    سلام،دوستان دیجیاتو چند تا شکایت دارم ازتون،‌ اولیش:‌ ویدئوها بارگذاری نمیشن یا باید چند بار تـلاش کرد تا بارگذاری بشن!‌
    دویش:‌ برنامه هنگ میکنه(‌وقتیدچند تا خبرو میخونیم همه خبرها شبیه هم میشن و پایین تر که میایم دیگه هیچی نیست و باید از برنامه خارج شد و دوباره وارد شد)‌
    سومیش: خیلی از کسانی که دیجیاتو رو دنبال میکنن دوستان اپلـی هستن و چون نـرم افزار دیجیاتو موجود نیست واسه شون مجبور میشن یا قید دیجیاتو رو بزنن یا خیلی کم از سایت دیدن کنن!‌
    دیجیاتویی های عزیـز خواهش میکنم این عیـب ها رو برطـرف کنین چـون برنامـه تون بـیسته?
    لطفا جوابمو بدین،سپـاسگذارم

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲۶ دی ۱۳۹۷

    بیشتر ترکیب فست بک و کراس اور هست تا سدان.. حالا خود نیسان میگه سدانه مام قبول میکنیم?

  • Tiger
    Tiger | ۲۵ دی ۱۳۹۷

    ینی دیجیاتو ریدی با این نرم افزارت،اون از تم مشکی ات که حذفش کردی،اینم از ویدئوهات باز و لود نمیشن،خداروشکر هم که از هر 10 باری که برنامه را برای چک کردن اخبار جدید باز می کنیم،9 بارش هنگ یا کرش می کنه و ارور خطای سرور میده...
    خداوکیلی بلد نیستین برنامه بنویسید،بدین یکی که بلده براتون بسازه،ما هم قول میدیم به کسی نگیم که یکی دیگه واستون نوشته ????

مطالب پیشنهادی