ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کورتانا
تکنولوژی

کورتانا و نوار جستجوی ویندوز ۱۰ از هم جدا می شوند

مایکروسافت سال ۲۰۱۹ را با اعلام خبرهای خوب آغاز کرده است. غول نرم‌افزاری به تازگی از تصمیمش برای جداسازی کورتانا از نوار جستجوی ویندوز ۱۰ در تسکبار گفته و اعلام کرده که این کار را برای ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۷ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

مایکروسافت سال ۲۰۱۹ را با اعلام خبرهای خوب آغاز کرده است. غول نرم‌افزاری به تازگی از تصمیمش برای جداسازی کورتانا از نوار جستجوی ویندوز ۱۰ در تسکبار گفته و اعلام کرده که این کار را برای ارتقای سرعت جستجوها در ویندوز انجام می‌دهد.

با جداسازی این دو، برای دادن فرمان‌های صوتی و تایپ کلیدواژه‌ها جهت جستجوی فایل‌ها و اسناد، دیگر نمی‌توانید از یک فیلد واحد استفاده کنید. بلکه کورتانا و سرچ ویندوز دو نوار مجزا از هم روی تسکبار ویندوز ۱۰ خواهند داشت.

به گفته مایکروسافت، این تغییر در به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز ۱۰ که آوریل امسال منتشر می‌شود، عملی خواهد شد. دونا سرکار، رئیس برنامه ویندوز اینسایدر مایکروسافت در خصوص دلیل انجام این کار می‌گوید: "این تغییر اجازه می‌دهد که هر دو قابلیت بتوانند به طور مستقل جهت خدمت‌رسانی به کاربران هدف و موارد استفاده خود خلاقیت به خرج دهند".

این تغییر در به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز ۱۰ برای آوریل امسال عملی می شود

همچنین به گفته سرکار، جداسازی انجام گرفته تنها یکی از تغییرات مهمی است که در آپدیت بعدی ویندوز مشاهده خواهید کرد. با انتشار آپدیت آوریل ۲۰۱۹، می‌توانید ضمن مشاهده طراحی جدید لندینگ پیج جستجو نتایج بهتر و منظم‌تری ببینید. مضاف بر این، امکان تعامل نرم‌افزار Microsoft To-Do با کورتانا هم فراهم می‌شود.

اگر چه تصمیم مایکروسافت به معنای کنار گذاشتن کامل کورتانا نیست، اما به وضوح میزان استفاده از آن را کاهش می‌دهد. اما شکی نیست که این جداسازی دست مایکروسافت را برای بهینه‌سازی مکانیزم جستجوی درونی ویندوز به میزان زیادی باز می‌کند. به عنوان مثال، این احتمال وجود دارد که در نسخه‌های آینده ویندوز شاهد ترکیب نتایج جستجو با فرمان‌های قابل انجام در وب و دسترسی به فرمان‌های اتوماسیونی (مشابه Alfred در مک) برای این سیستم عامل باشیم.

خوشبختانه از همین حالا، شواهدی برای ارتقای مکانیزم جستجوی ویندوز ۱۰ وجود دارند. از جمله آن‌ها می‌توان به Microsoft Search اشاره کرد که سال گذشته برای قدرت بخشیدن به نتایج جستجو در نرم‌افزارهای آفیس و ویندوز معرفی شد که البته هنوز در مراحل توسعه اولیه به سر می‌برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی