ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برخورد دهنده هادرونی
تکنولوژی

احتمال مشارکت ایلان ماسک در توسعه برخورد دهنده هادرونی جدید

اروپا به دنبال توسعه یک برخورد دهنده هادرونی با تونلی به طول ۱۰۰ متر  است و ماسک آمادگی خود را برای حفر آن با قیمت به مراتب کمتر اعلام کرده است. ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

اروپا به دنبال توسعه یک برخورد دهنده هادرونی با تونلی به طول ۱۰۰ متر  است و ماسک آمادگی خود را برای حفر آن با قیمت به مراتب کمتر اعلام کرده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت های اسپیس اکس، تسلا و بورینگ کمپانی که حوزه فعالیت آنها از زیر زمین تا فضای خارج از جو را شامل می شود، حالا ممکن است در ساخت شتاب دهنده ذرات جدید نیز شرکت کند.

چند روز قبل صفحه «بررسی فناوری MIT» در توییتر جزییاتی از «برخورد دهنده مدور آینده» (Future Circular Collider) را منتشر کرد که تا شش برابر از LHC قوی تر بوده و از نظر ابعاد نیز سازه قبلی با طول 27 کیلومتر در مقابل آن کوچک به نظر می رسد.

ایلان ماسک در پاسخ به این توییت از مذاکره با «فابیولا جیانوتی»، آزمایشگاه تحقیقاتی سِرن (CERN) درباره حفر تونل خبر داده است:

حین حضور در royalsociety@ مدیر سرن از من در مورد حفر تونل LHC جدید توسط بورینگ کمپانی سوال کرد. اینکار احتمالا به صرفه جویی میلیارد دلاری منجر خواهد شد.

برخورد دهنده هادرونی بزرگ (LHC) فعلا برای بررسی های بیشتر بسته شده و احداث مرکز جدید نیز هزینه ای بالغ بر ۲۴ میلیارد دلاری را روی دست توسعه دهندگان می گذارد از اینرو آنها تصمیم به مذاکره با ایلان ماسک گرفته اند تا از این هزینه سرسام آور کاسته شود.

«آرناود مارسولیر»، مدیر ارتباطات رسانه ای سرن برگزاری نشست غیررسمی بین ماسک و جیانوتی را تایید کرده است. به گفته وی آنها گفتگوی مختصری درباره پروژه های آتی داشته اند و ماسک نیز اطلاعاتی از بورینگ کمپانی را در اختیار طرف مقابل قرار داده است.

مشارکت کمپانی های تحت نظر ماسک در این پروژه فعلا راه درازی در پیش دارد و سرن در شبکه های اجتماعی تاکید کرده که این سازمان آمادگی استفاده از فناوری های مدرن و مقرون به صرفه در پیاده سازی برخورد دهنده بزرگ را دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی