ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیدار شاهزاده امارات با تیم کوک در مجمع جهانی اقتصادی
تکنولوژی

شاهزاده دبی: اپل از طریق امارات حضورش در خاورمیانه را تقویت کند

تیم کوک مدیرعامل اپل برای نخستین بار در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس (که در روزهای ۲۲ تا ۲۵ ژانویه برگزار شد) شرکت کرده و همزمان با افزایش دردسرهای اپل (از جمله کاهش فروش آیفون ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۵۲

تیم کوک مدیرعامل اپل برای نخستین بار در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس (که در روزهای ۲۲ تا ۲۵ ژانویه برگزار شد) شرکت کرده و همزمان با افزایش دردسرهای اپل (از جمله کاهش فروش آیفون های جدید) با سران و رهبران برجسته دنیا ملاقات نموده است.

جزئیات مربوط به دستور کار تیم کوک در مجمع جهانی اقتصاد و ملاقات هایی که تاکنون انجام داده هنوز علنی نشده اما تصاویری از وی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که اطلاعات خوبی را در رابطه با برخی دیدارهای وی در اختیارمان قرار میدهد.

در ادامه خلاصه ای از سفر تیم کوک به داووس و حضورش در مجمع جهانی اقتصاد را با هم مرور میکنیم.

حضور اپل در داووس بعد از آن صورت می گیرد که این شرکت پیش بینی هایش از میزان درآمدهای خود در سه ماهه نخست ۲۰۱۹ را پایین آورد و به خاطر مشکلات سیاسی به وجود آمده میان آمریکا و چین با مشکلاتی در فروش آیفون های خود در خاک این کشور آسیایی روبرو شد.

شام با رئیس جمهور برزیل

تیم کوک در مجمع جهانی اقتصاد

تیم کوک در کنار ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت در مراسم شامی حضور یافتند که جیر بولسونارو رئیس جمهور راست گرای برزیل در داووس ترتیب داده بود. از دیگر مهمانان این مراسم میتوان به یول مائورر رئیس جمهور سوئیس، جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند و اعضای خانواده سلطنتی بلژیک اشاره کرد.

هنوز مشخص نیست که مهمانان در این مراسم شام دقیقا در رابطه با چه موضوعاتی صحبت کرده اند. در مورد برزیل اما باید بگوییم که بازار بزرگی ندارد با این حال، از اقتصادهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه محسوب می شود و از پتانسیل خوبی برای فروش محصولات اپل برخوردار است.

ملاقات با نخست وزیر ارمنستان

دیدار نخست وزیر ارمنستان با تیم کوک در مجمع جهانی اقتصاد
نخست وزیر ارمنستان

یکی دیگر از عکس های لو رفته کوک به ملاقاتش با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان مربوط می شود. آرسن گاسپاریان مشاور ارشد نخست وزیر ارمنستان در صفحه فیسبوک خود نیز این دیدار را تایید کرده است و مجددا باید اشاره کنیم که هنوز مفاد و جزئیات این دیدار روشن نشده اند.

دیدار با خانواده سلطنتی

تیم کوک
دیدار شاهزاده دبی با تیم کوک در مجمع جهانی اقتصاد

تیم کوک در داووس نشستی هم با شیخ حمدان بن محمد آل مکتوم شاهزاده دبی داشته. براساس توییتی که این شاهزاده منتشر کرده او در این دیدار در رابطه با پیشرفت شرکت های جهانی در منطقه خلیج فارس با کوک صحبت کرده و حتی پیشنهاد داده که امارات متحده عربی به مسیر اصلی اپل برای حضور گسترده تر در این منطقه بدل شود.

اپل ۲۵ درصد از بازار منطقه شورای همکاری های خلیج فارس را در اختیار دارد

طبق اطلاعات منتشر شده توسط IDC اپل سهم ۲۵ درصدی از بازار منطقه شورای همکاری های خلیج فارس دارد که کشورهایی نظیر ایران و امارات متحده عربی را شامل می شود.

اروپا در کانون توجه

دیدار صدر اعظم اتریش با تیم کوک در مجمع جهانی اقتصاد
صدر اعظم اتریش

سباستین کورز صدر اعظم اتریش هم از دیگر افرادی است که دیدارش با تیم کوک را از طریق توییتر به سمع و نظر مخاطبانش رساند. آنها در این رویداد در مورد «آینده دیجیتالی اروپا» به بحث و تبادل نظر با هم پرداختند.

طبق گزارش فایننشال تایمز تیم کوک همچنین قرار است دیداری هم با ژوزف کونت نخست وزیر ایتالیا داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • zitanix
    zitanix | ۹ بهمن ۱۳۹۷

    خدا بیامرزتش..

  • min
    min | ۸ بهمن ۱۳۹۷

    برای شرکت اپل و شیخ حمدان بن محمد آل مکتوم شاهزاده دبی تبریک میگم خوشبحالشون هردشون بالیاقت هستن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی