ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تاثیر سرما بر تلفن های همراه
تکنولوژی

چرا هوای سرد عمر باتری گوشی را کم می کند؟

در ماه های گذشته دمای هوای شهرهای مختلف ایران از جمله تهران در برهه هایی به زیر صفر رسید و شهروندان ایرانی پدیده های جوی مختلفی چون برف، باران و تگرگ را در این روزها ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۱:۲۱

در ماه های گذشته دمای هوای شهرهای مختلف ایران از جمله تهران در برهه هایی به زیر صفر رسید و شهروندان ایرانی پدیده های جوی مختلفی چون برف، باران و تگرگ را در این روزها تجربه کردند. اما یکی از مشکلاتی که آب و هوای سرد به دنبال دارد کم شدن عمر باتری و تاثیر سرما بر باتری گوشی است.

اگر در شهر شما هم در برهه ای دما به زیر صفر رسیده حتما متوجه شده اید که باتری موبایل تان در آن روز بخصوص مانند همیشه دوام نیاورده و حتی در مواردی بی آنکه بدانید میزان شارژ باقی مانده تان کم شده و موبایلتان به یکباره خاموش شده باشد.

تاثیر سرما بر باتری تلفن های همراه

تاثیر سرما بر باتری گوشی دلیلی کاملا علمی دارد؛ کلیه باتری های مورد استفاده در موبایل ها خواه از نوع لیتیوم-یونی و خواه پلیمر لیتیوم یونی مجموعه ای از صفحات فلزی را در خود دارند که به دو دسته مثبت و منفی تقسیم می شوند؛ در میانه این صفحات نیز مقداری مایع شیمیایی ذخیره شده. زمانی که باتری موبایل شما شارژ می شود صفحات فلزی منفی آن (که آنود خوانده می شوند) با الکترون ها و صفحات مثبت یا کاتد با یون های مثبت پر می شوند و در ادامه با حرکت یون های مثبت و منفی به سمت جهت های مخالف انرژی مورد نیاز موبایل برای کار کردن تامین می گردد.

اما دماهای به شدت گرم یا سرد موازنه میان این دو را بر هم می زند و برای مثال هوای به شدت سرد مقاومت باتری را زیاد کرده و از میزان الکترون ها و یون های مثبتی که می توانند حرکت نمایند می کاهد و در نتیجه ظرفیت باتری گوشی شما به میزان قابل توجهی کم می شود. از آنجایی که دانشمندان نمی توانند توازن درست را میان این دو برقرار کنند قادر به اتخاذ تدابیر لازم برای این منظور نیستند و اینطور می شود که شاخص باتری گوشی شما گاهی راستش را نمی گوید و نمی دانید آیا مقدار شارژی که نمایش می دهد درست است یا نه.

دمای پیشنهادی اپل برای استفاده از آیفون ها صفر تا ۳۵ درجه سانتی گراد است

تاثیر سرما بر باتری گوشی در دماهای پایین تر از ۳۲ درجه فارنهایت یا صفر درجه سانتی گراد و کمتر خود را نشان می دهد. دمای پیشنهادی اپل برای استفاده از آیفون ها صفر تا ۳۵ درجه سانتی گراد است؛ با این حال وبسایت Battery University دمای صفر تا ۴۵ درجه سانتی گراد را بهترین بازه برای استفاده از تلفن های هوشمند می داند و پیشنهادش این است که برای جلوگیری از وارد آمدن آسیب های همیشگی به موبایل ها و تاثیر سرما بر باتری گوشی از شارژ کردن آنها در دماهای کمتر از صفر خوددای نمایید.

راهکارها برای جلوگیری از تاثیر سرماه بر باتری گوشی

۱- فعالسازی مُد ‌Battery Saving

۲- گرم نگه داشتن گوشی (حتی المقدور در محیط های خارج از خانه گوشی را درون جیب تان نگه دارید)

۳- قرار دادن گوشی درون قاب محافظ

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad 13759
    Mohammad 13759 | ۱۳ بهمن ۱۳۹۷

    چرا اسمارت فونی نمی سازند که باطری 10000 ma و اندازه6.5in داشته باشه .

مطالب پیشنهادی