ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

aston-martin-project-002-hybrid-hypercar-1
خودرو

ابر اتومبیلی مرموز برای رقابت با فراری لافراری؛ اولین اطلاعات از پروژه 003 استون مارتین

نتیجه تلاش های مهندسین کمپانی استون مارتین در پروژه 001 در قالب ابر اتومبیلی به نام والکری (Valkyrie) نمود پیدا کرد؛ پروژه 002 هم به خلق نسخه وحشی تر والکری با پسوند AMR Pro منجر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

نتیجه تلاش های مهندسین کمپانی استون مارتین در پروژه 001 در قالب ابر اتومبیلی به نام والکری (Valkyrie) نمود پیدا کرد؛ پروژه 002 هم به خلق نسخه وحشی تر والکری با پسوند AMR Pro منجر شد. از سپتامبر گذشته نیز می دانیم که این خودروساز انگلیسی پروژه ای به نام 003 را کلید زده است. با این حساب، طبق روال پیشین باید منتظر یک هیولای چهار چرخ دیگر از استون مارتین در آینده نزدیک باشیم.

تیزر و اطلاعات اولیه ای که استون مارتین اخیرا در رابطه با محصول پروژه 003 منتشر کرده، از توسعه یک ابر اتومبیل موتور وسط با پیشرانه ای هیبریدی حکایت دارند، این ابر اتومبیل با تمرکز بر رانندگی در خیابان ها و جاده های عمومی ساخته شده و کارایی آن در سطح بالایی قرار خواهد داشت.

استون مارتین

همانگونه که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم، نیروبخش ابر خودروی والکری یک موتور 6.5 لیتری V12 است که توسط شرکت کازورث توسعه یافته؛ این موتور با 1000 اسب بخار قدرت یک شاهکار در بین موتورهای تنفس طبیعی بوده و رقیبی برای آن وجود ندارد. اما نکته نسبتا عجیب اینکه در پروژه 003 خبری از موتور V12 تنفس طبیعی کازورث نیست و یک نمونه 6 سیلندر که از توربوشارژر بهره می برد، به کار گرفته خواهد شد.

به گفته انگلیسی ها این خودرو به دلیل فاکتورهایی مثل شاسی سبک وزن، ایرودینامیک فعال پیشرفته، سیستم تعلیق فعال و فضای کافی برای حمل لوازم و وسایل مالک، استانداردهای جدیدی را در کلاس خود تعریف خواهد کرد.

از لحاظ جایگاه، پروژه 003 در رده ای پایین تر از والکری و بالاتر از رقیب استون مارتین برای فراری 488 قرار خواهد گرفت. به عبارت بهتر نتیجه این پروژه را می توان رقیبی برای فراری لافراری و پورشه 918 تصور کرد.

بر اساس برنامه ریزی ها جدیدترین ابر اتومبیل استون مارتین در سال 2021 معرفی خواهد شد. از این خودرو 500 دستگاه در اتاق کوپه به فروش خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی