ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

گرد و خاک پژو 508 در نمایشگاه خودرو ژنو؛ بازگشت قدرت و جسارت به شیر پیر فرانسوی

پژو سال هاست که روح اسپرت خود را از دست داده و به خودروسازی میان رده با انبوهی از محصولات روزمره تبدیل شده است. اما ظاهرا این شرکت در آستانه تغییر رویه ای بزرگ قرار ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۴ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

پژو سال هاست که روح اسپرت خود را از دست داده و به خودروسازی میان رده با انبوهی از محصولات روزمره تبدیل شده است. اما ظاهرا این شرکت در آستانه تغییر رویه ای بزرگ قرار گرفته و حالا می خواهد تا مطرح ترین سدان تولیدی خود را با مشخصاتی جذاب راهی بازار کند. به تازگی اولین تصاویر از نسخه اسپرت و هیبریدی پژو 508 در اختیار رسانه ها قرار گرفته است. این سدان جذاب با ترکیب یک موتور ۱۹۷ اسب بخاری چهار سیلندر توربوشارژ و ۲ موتور الکتریکی به توان ترکیبی ۵۰۵ اسب بخار می تواند ظرف ۴.۳ ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت برسد.

موتورهای برقی این خودرو روی محور جلو  و عقب نصب شده اند. موتور نصب شده روی محور جلو قادر به تولید ١٠٧ اسب بخار قدرت است. موتوری که روی محور عقب قرار گرفته، ٢٠١ اسب بخار قدرت تولید می کند.
پژو گشتاور تولیدی این موتورها را در مجموع برابر با ۵٠٠ نیوتون متر اعلام کرده است. سرعت این خودرو در مدت زمان ۴/٣ ثانیه از صفر به ١٠٠ کیلومتر بر ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن برابر با ٢۵٠ کیلومتر بر ساعت است و با توجه به قرارگیری یک موتور برقی بر روی محور عقب می توان ‌آن را یک سدان چهار چرخ محرک به حساب آورد.

طراحان پژو برای تمایز این کانسپت از مدل های معمول اقدام ‌به باز طراحی سپر جلو ، طراحی دیفیوزر عقب ، آیینه های جانبی از جنس فیبر کربن و رینگ های ۲۰ اینچی نموده اند ضمن اینکه عرض محور جلو و عقب به ترتیب (بیست و چهار) و دوازده میلیمتر افزایش داشته است. همچنین ارتفاع این خودرو در مقایسه با نسخه استاندارد کاهش پیدا کرده است.

اما شاید یکی از جزییات طراحی که باعث تمایز این کانسپت از نسخه فعلی می شود، وجود بالچه‌ های کوچکی است که بر روی ستون های C خودرو، بعد از درب های عقب طراحی و نصب شده است. هنوز کاربرد این بالچه های ظریف و جذاب از سوی پژو اعلام نشده است و معلوم نیست که نسخه نهایی و تولید انبوه نیز از چنین ویژگی ای برخودار خواهد بود یا خیر، اما می توان گفت که این خودرو تا حد زیادی به نسخه نهایی شباهت دارد و پژو در واقع یک محصول تازه تولیدی را در قالب این کانسپت معرفی کرده است.

پژو 508

از دیگر المان های طراحی داخلی خودرو می توان از بکار گیری پوشش تریم آلکانترا با فیبر کربن، صندلی های اسپورت و نمایشگر ۱۰ اینچی کنسول میانی و کلاستر (صفحه آمپر) تمام ‌دیجیتال ۱۲.۳ اینچی نام برد.
پژو اعلام کرده که براساس برنامه ریزی های فعلی، نمونه تولیدی کانسپت جدید و اسپرت پژو 508 اواخر سال 2020 روانه بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • hssh64
    hssh64 | ۵ اسفند ۱۳۹۷

    خب پژوهای ایران خودرو هم گردخاک بپا کردن البته با قیمت های عجیب غریب

  • 19841363
    19841363 | ۵ اسفند ۱۳۹۷

    ایران خودرو هم اعلام کرده از هم اکنون برنامه ریزی برای طراحی وانت این خودرو را شروع کرده

  • MATELF
    MATELF | ۴ اسفند ۱۳۹۷

    واو هم اسپورته هم با وقار

مطالب پیشنهادی