ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انتخابات اتاق تهران
تکنولوژی

شهاب جوانمردی: انتخابات اتاق تهران، فرصت تاریخی برای صنعت فاوا خواهد بود

انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در حالی روز شنبه یازدهم اسفند برگزار خواهد شد که در این دوره برای اولین بار نمایندگانی از فاوا و کسب‌وکارهای اینترنتی در ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۸

انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در حالی روز شنبه یازدهم اسفند برگزار خواهد شد که در این دوره برای اولین بار نمایندگانی از فاوا و کسب‌وکارهای اینترنتی در این انتخابات نامزد شده‌اند. بدین ترتیب، کسب‌وکارهای این حوزه که تابه‌حال نماینده‌ای در این سطح نداشته‌اند، اینک از این موقعیت برخوردارند که از پارلمان بخش خصوصی کشور سهم داشته باشند.

انتخابات اتاق تهران

شهاب جوانمردی، کاندیدای ائتلاف برای فردا در بخش بازرگانی که نایب رییس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، و مدیرعامل هلدینگ فناپ است، در گفتگو با دیجیاتو تاکید دارد که حضور این اعضا در نتایج فعالیت های صنفی بوده و ورود هر یک از آنان به اتاق بازرگانی می تواند یک فرصت تاریخی قلمداد شود:

«فارغ از آنکه کدام‌یک از کاندیداهای صنعت فاوا در این انتخابات به موفقیت دست یافته و وارد هیات نمایندگان اتاق تهران شود، این امر، یعنی داشتن یک یا چند نماینده در این سطح را باید در زمره نتایج فعالیت‌های صنفی دانست. در همین حال، در صورت ورود هر یک از ایشان به هیات نمایندگان اتاق تهران، از این فرصت تاریخی می‌توان برای تقویت هرچه بیشتر فعالیت‌های صنفی بهره برد.»

او در پاسخ به این سوال که چرا حضور یک یا چند نماینده از صنعت فناوری در این انتخابات اهمیت دارد و اساساً حضور آنها و موفقیت احتمالی‌شان چه آورده‌ای برای بخش خصوصی خواهد داشت، می‌گوید: «در اوضاع اقتصادی فعلی که پیچیدگی‌های متعددی را هم برای فعالان و هم برای جامعه به همراه دارد، باید اولویت‌ها را مشخص کرد و روی آن‌ها متمرکز شد؛ در حال حاضر بخش عظیمی از فعالان اقتصادی که در قالب کسب‌وکارهای سنتی فعالیت می‌کنند می‌توانند به‌واسطه فناوری اطلاعات حضور پررنگ‌تری در اقتصاد کشور داشته باشند. از سوی دیگر، کسب‌وکارهای نوپا اینک پس از کسب تجربیات بسیار در قالب یک صنعت ظهور پیدا کرده‌اند و باید به آن‌ها در این مسیر نقش‌های جدید محول کرد.»

جوانمردی باور دارد که جهان مدت‌هاست وارد دیجیتالی سازی شده و این فرایند یک امر محتوم است. او می‌گوید چاره‌ای جز همگام‌شدن با آن و بازتولید ارزش‌های بومی بر بستر آن نیست: «دیجیتالی‌سازی با ورود به عرصه‌های نامحدود، در قالب یک مرحله گذار ظاهر می‌شود که البته نیازند ملزومات متعددی است. در صورت موفقیت در تحقق این فرآیند، باب‌های جدیدی در حوزه‌های اقتصادی باز خواهد شد؛ از جمله آنکه از این فرآیند می‌توان در کمک به بخش خصوصی، کمک به آزادسازی اقتصاد و مبارزه با فساد بهره برد.»

انتخابات اتاق تهران

شهاب جوانمردی که چندی پیش جایزه تحول دیجیتال ایران را برای دومین سال متوالی دریافت کرده، مرحله گذار کسب‌وکارهای سنتی به دیجیتال را منجر به حضور قدرتمند آنها در چرخه اقتصادی کشور می‌داند و در همین رابطه می‌گوید:

«گذار کسب‌وکارهای سنتی به دیجیتال، منجر به حضور قدرتمندتر آن‌ها در چرخه اقتصادی کشور و در نتیجه، سنگین‌تر شدن کفه ترازو به سود بخش خصوصی خواهد بود. از سوی دیگر، افزایش ضریب اثرگذاری کسب‌وکارهای نوین در قالب افزایش سهم و مشارکت آن‌ها در تولید ناخالص داخلی کشور بروز پیدا خواهد کرد که مصداق آزادسازی اقتصادی است. در نهایت آنکه، اتصال حوزه‌های فناوری به‌خصوص فاوا برای حل مسائل اساسی نیز منجر به برداشتن گام‌های بلندی در مبارزه با فساد خواهد شد، موضوعی که به تحقق مواردی نظیر «شفافیت»، «توزیع عادلانه ثروت»، «افزایش بهره‌وری» و «رقابت‌پذیری صنایع» کمک خواهد کرد. از این رو نگاه تحولی، بنیانی توانمند برای برون‌رفت از وضعیت کنونی خواهد بود. امیدوارم این مهم بتواند در بستر برنامه‌های ائتلاف جایگاه خود را به دست آورد و در نهایت آینده‌ای پربارتر را برای بخش خصوصی رقم بزند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی