ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پولستار 2 رسما رونمایی شد؛ رقیب سوئدی تسلا مدل 3 با تکنولوژی جیلی و ولوو

پولستار به عنوان بخش خودروهای با عملکرد بالای ولوو اولین مدل تمام الکتریکی خود را با نام پولستار 2 رونمایی کرد. طراحی این مدل همانند دیگر برادر خود یعنی پولستار 1 است اما این خودرو ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

پولستار به عنوان بخش خودروهای با عملکرد بالای ولوو اولین مدل تمام الکتریکی خود را با نام پولستار 2 رونمایی کرد. طراحی این مدل همانند دیگر برادر خود یعنی پولستار 1 است اما این خودرو در کلاس فست بک 5 درب قرار می گیرد و شباهت ظاهری با برادر بنزین سوز خود یعنی ولوو S90 دارد.

پولستار حدود قیمت این مدل را در نسخه نهایی 39 هزار یورو اعلام کرده است. اما در 12 ماه اول تنها مدل اولیه با قیمت 59.900 یورو به فروش خواهد رسید و پس از آن مدل پایه با قیمت پایین تر عرضه خواهد شد.

پولستار 2 بر پایه پلت فرم مودلار گروه خودروسازی ولوو با نام CMA قرار دارد که در مدل های دیگر همچون ولوو XC40 و لینک اند کو 01 نیز استفاده شده است.

دو موتور الکتریکی بر روی هر دو محور خودرو قرار دارند و نیرو را به هر چهارچرخ ارسال می کند. باتری 27 ماژولی با ظرفیت 78 kWh در کف خودرو قرار گرفته است. طبق ادعای پولستار این باتری به گونه ای در شاسی قرار گرفته که مقاومت شاسی را حفظ می کند و همینطور در حدود 3.7 دسیبل از صدای وارده به اتاق خودرو می کاهد.

مجموع قدرت این دو موتور به 402 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن به 660 نیوتن متر می رسد. پولستار 2 در کمتر از 5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. گرچه مشخص نیست که مدل ارزان تر آیا از قوای محرکه ضعیف تری بهره می برد یا خیر. پولستار برای رسیدن به برد حرکتی 500 کیلومتری در سیکل جدید مصرف سوخت اتحادیه اروپا یعنی WLTP هدف گذاری کرده است که رقم بسیار رقابتی در برابر تسلا مدل 3 و جگوار I-Pace است.

پولستار 2

در داخل اتاق نیز به وضوح زبان طراحی خاص محصولات ولوو دیده می شود. برای اولین بار شاهد استفاده از سیستم اطلاعات و سرگرمی کاملا بر پایه آندروید هستیم که پولستار ادعا کرده است که سیستم عامل آندروید در زمینه ترکیب اپلیکیشن ها و دیگر موارد مربوط به خودرو سازگاری بسیار خوبی دارد.

این سیستم امکان استفاده از سرویس های اختصاصی گوگل را فراهم می کند که از جمله آن ها می توان به دستیار اختصاصی گوگل، گوگل مپ با قابلیت های اختصاصی در خودروهای الکتریکی، گوگل پلی و غیره توسط صفحه نمایش 11 اینچی که در مرکز کنسول قرار گرفته است کنترل می شود.

فن آوری های پیشرفته دیگری نیز مثل استفاده از گوشی به جای کلید خودرو، رانندگی نیمه اتوماتیک، چراغ های LED با قابلیت تطبیق و روشنایی بالا و ترمز اضطراری از دیگر مشخصات این خودرو است. همچنین در داخل اتاق از مواد دوست دار محیط زیست استفاده شده است.

مانند دیگر مدل های پولستار، این خودرو تنها از طریق سفارش گذاری آنلاین در دسترس خواهد بود و در همین لحظه نیز امکان سفارش گذاری برای آن وجود دارد. تولید این محصول در اوایل سال آینده میلادی در کشور چین در هر دو نسخه راست فرمان و چپ فرمان آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۸ مهر ۱۳۹۸

    یکی از بهترین و کاربردی‌ترین پیاده‌سازی‌ها از اندروید اوتو، داخل این ماشین انجام شده

  • milad ahani
    milad ahani | ۱۰ اسفند ۱۳۹۷

    حالا این خبرارو میزارین مام دلمون میخواد بعد با این وضع ...ای مملکت تکلیف چیه؟

مطالب پیشنهادی