ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تکامل به سبک فولکس واگن؛ طراحی ظاهری گلف نسل هشتم به طور کامل لو رفت

نسل جدید فولکس واگن گلف توسط عکاسان صنعتی بدون هرگونه پوشش مخفی شونده ای شکار شده است و به این ترتیب به نظر می رسد طراحی نهایی این مدل به طور کامل مشخص شده است. ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

نسل جدید فولکس واگن گلف توسط عکاسان صنعتی بدون هرگونه پوشش مخفی شونده ای شکار شده است و به این ترتیب به نظر می رسد طراحی نهایی این مدل به طور کامل مشخص شده است. فولکس واگن آخرین مراحل تست محبوب ترین محصول خود را پشت سر می گذارد و قرار است در آینده بسیار نزدیک از این مدل رونمایی کند.

مهم ترین رقیب فورد فوکوس در دو رنگ سبز و مشکی شکار عکاسان شده است. فولکس واگن به طور سنتی نسل های مختلف گلف را با دو حرف Mk نام گذاری می کند و در این جا ما با نسل هشتم گلف یا Mk8 رو به رو هستیم.

در نمایشگاه ژنو رئیس فروش گروه فولکس واگن یورگن استاکمن درباره این هاچبک دوست داشتنی می گوید

ما نسل هشتم گلف را با نگاهی به گذشته که یادآور مدل های قبلی اما بهره گرفته از فن آوری های جدید است روانه بازار خواهیم کرد. گلف جدید تمام چیزی که مردم عاشق آن هستند را به همراه خود خواهد داشت که البته فناوری های بیشتری در این خودرو دیده می شود. مردم گلف را دوست دارند. زیرا خودرویی تاریخی است، اما ما تغییرات نسبت زیادی را در اتاقک این خودرو پیاده سازی کرده ایم و اکثر بخش های خودرو به سمت دیجیتالی شدن حرکت کرده اند. ما در واقع با یک گلف دیجیتال طرف خواهیم بود.

نسل بعدی گلف در هیچ مدل تمام الکتریکی تولید نخواهد داشت. البته گلف نسل هفتم در یک مدل الکتریکی با نام e-Golf راهی جاده ها شد. اما این مربوط به زمانی بود که هنوز پلت فرم کاملا الکتریکی فولکس واگن یعنی ID Hatch معرفی نشده بود. پلت فرم کاملا الکتریکی فولکس واگن به زودی تکمیل خواهد شد و پس از معرفی محصولات مختلف گلف، فولکس واگن ID hatch را عرضه خواهد کرد.

عکس های گرفته شده از نسل هشتم فولکس واگن در کشور آلمان و نزدیکی یکی از شعبات مک دونالد گرفته شده است.

بد نیست بدانید با توجه به تصاویر شکار شده گلف بیش از هر زمان دیگری به سبک طراحی هاچبک کوچک تر فولکس واگن یعنی پولو نزدیک شده است. جلو پنجره و چراغ های جلو طراحی کاملا جدیدی پیدا کرده اند و از نسل جدید چراغ های LED در آن استفاده شده است. پیش از این در مدل توارگ ما این زبان طراحی را مشاهده کرده بودیم. طراحی ستون های C پهن تر از هر زمان دیگری به نظر می رسد. استفاده از خطوط تند و تیز نیز در تصاویر به خوبی مشهود است. اورهنگ ها (فاصله ابتدا و انتهای خودرو تا لاستیک ها) کوچک تر از نسل قبلی به نظر می رسد. در بخش عقب نیز شاهد به کار رفتن چراغ LED باریک تری هستیم به همین دلیل بخش عقب در نگاه ظاهر پهن تری به خود گرفته است.

فولکس واگن گلف همانند همیشه  علاوه بر مدل 5 درب در مدل های مختلفی همچون مدل 3 درب و استیشن تولید خواهند شد. اما با توجه به حرکت صنعت خودروسازی به سمت کراس اورها به نظر می رسد مدل دیگری با ارتفاع بیشتر همچون Golf Alltrack نسل فعلی، نیز تولید خواهد شد. همچنین به دلیل گران قیمت بودن محصولات بزرگ تر و خاص تر همچون بی ام و سری 3 و مرسدس بنز C-Class، فولکس واگن قصد دارد تا خریداران را با ارائه فضای داخلی بیشتر و همینطور سطح جدیدی از کیفیت و راحتی به سمت گلف جذب کند.

در همین راستا با دقت در تصاویر منتشر شده متوجه خواهید شد که مشخصا گلف جدید از فاصله بین دو محور بیشتری برخوردار است که می تواند باعث شود تا فضای صندوق و کابین خودرو افزایش پیدا کند. نسل جدید گلف بر روی پلت فرم MQB گروه فولکس واگن توسعه پیدا کرده است. فولکس واگن با استفاده از متریال سبک وزن توانسته تا میزان 50 کیلوگرم از وزن کلی خودرو را کاهش دهد.

کمپانی فولکس واگن قصد دارد تا ضمن معرفی گلف نسل جدید از قوای محرکه نیمه هیبریدی قدرتمند خود موسوم به 48V  نیز پرده برداری کند. موتورهای یک لیتری و 1.5 لیتری بنزین سوز و موتور 1.5 لیتری دیزلی به سیستم نیمه هیبریدی 48V مجهز خواهند شد. این سیستم با کاهش بار بر روی موتور و استفاده از استارتر در نقش یک ژنراتور از افزایش تولید Nox جلوگیری می کند.

موتور گاز سوز نیز به طور قابل توجهی Nox کمتری به نسبت مدل دیزلی و بنزینی تولید می کند. موتور 1.5 لیتری TGI فولکس واگن که از توربوشارژر هندسه متغیر و زمان بندی متغیر سوپاپها در سیکل Miller بهره می برد و توانایی تولید حداکثر قدرت 130 اسب بخار و 200 نیوتن متر گشتاور را دارد در این مدل استفاده خواهد شد.

گلف

حتی مدل محبوب GTI نیز که در برابر خود رقبای قدرتمندی همچون هیوندای i30 N را می بیند به قوای محرکه نیمه هیبریدی مجهز خواهد شد.

فولکس واگن فقط در سال 2017 میلادی در حدود یک میلیون دستگاه گلف به فروش رسانده است که به همین دلیل از این خودرو به عنوان موفق ترین محصول این شرکت یاد می شود. فولکس واگن در مجموع بیش از 3.8 میلیون دستگاه خودرو بر پایه پلت فرم MQB به فروش رسانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • IMP
    IMP | ۲۰ اسفند ۱۳۹۷

    آخه این دیگه چه جور ترجمه ی هست؟! تورو خدا این یک قسمت رو برای نمونه مشاهده کنید:

    متن خبر اصلی:
    The model’s range will be simplified, with the three-door and estate bodystyles the most likely candidates for the axe.

    متن ترجمه شما:
    فولکس واگن گلف همانند همیشه علاوه بر مدل 5 درب در مدل های مختلفی همچون مدل 3 درب و استیشن تولید خواهند شد.

    آخه این دیگه چی هست؟ اینجوری که شما فقط شایعه درست میکنید! توی خبر میگه برای ساده سازی مدل های تولیدی، مدل ۳ درب و estate حذف خواهند شد بد شما میگی استیشن و ۳ درب هم تولید میشه! تمام دنیا میدونند فولکس دیگه ۳ درب تولید نمیکنه برای نسل جدید!

    نمیدونم تمامی اخبار این سایت اینجور ترجمه میشند یا خیر ?‍♂️

  • Reflex
    Reflex | ۲۰ اسفند ۱۳۹۷

    متاسفانه متن به شدت بد ترجمه شده و با خوندن چند سطر اول کاملا مشخصه که متن اصلی با گوگل ترنسلیت یا مترجم‌های مشابه ترجمه شده!

مطالب پیشنهادی