ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا فناوری ردیابی پرتو را به سری 10 و 16 کارت گرافیک‌های GTX خود می‌آورد

در حال حاضر کنفرانس های توسعه دهندگان بازی GDC و فناوری های بازی GTC در کالیفرنیا در حال برگزاری هستند و شرکت انویدیا نیز در همین راستا خبر ارائه فناوری ردیابی پرتو برای سری 10 ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۳

در حال حاضر کنفرانس های توسعه دهندگان بازی GDC و فناوری های بازی GTC در کالیفرنیا در حال برگزاری هستند و شرکت انویدیا نیز در همین راستا خبر ارائه فناوری ردیابی پرتو برای سری 10 و 16 کارت گرافیک های خانواده GTX خود را اعلام کرده است.

فناوری ردیابی پرتو به صورت نرم‌افزاری به خانواده GTX می‌آید

تکنولوژی مورد بحث که سال گذشته توسط مایکروسافت در DirectX 12 عرضه شد، قرار بود طبق برنامه در دو حالت به دست مشتریان برسد: برنامه بلندمدت، ترغیب تولیدکنندگان به توسعه سخت افزار لازم برای پشتیبانی از ردیابی پرتو بود که انویدیا آن را در خانواده RTX خود ممکن کرد؛ اما برنامه کوتاه مدت، ارائه فناوری مذکور به صورت نرم افزاری در سخت افزارهای قدیمی تر بود که حالا شرکت انویدیا همین کار را برای سری 10 و 16 انجام داده است.

طبق اظهارات انویدیا، تکنولوژی ردیابی پرتو به کارت گرافیک های GeForce GTX 1060 6GB و بالاتر (معماری پاسکال) در کنار سری جدید GTX 1660 (معماری تورینگ) خواهد آمد.

ردیابی پرتو

البته واضح است که عملکرد فناوری DXR به صورت نرم افزاری، تفاوت چشمگیری با حالت سخت افزاری داشته و به گفته انویدیا، کارت گرافیک های سری RTX در این زمینه بین 2 تا 3 برابر بهتر از خانواده GTX عمل می کنند.

برای نمایش این تفاوت نیز انویدیا زمان لازم برای پردازش یک فریم از بازی Metro Exodus با ردیابی پرتو را بین کارت گرافیک های مختلف مقایسه کرده و همان طور که می بینید، تفاوت قابل توجهی بین سری GTX با خانواده RTX (در دو مدل با پشتیبانی سخت افزاری از DXR و بدون پشتیبانی از آن) وجود دارد:

ردیابی پرتو

گفتنی است ارائه فناوری ردیابی پرتو برای خانواده GTX چندان هم دور از انتظار نبود؛ چرا که این تکنولوژی در ابتدا پیش از معرفی سری RTX توسط مایکروسافت و روی مدل های قدیمی تر به نمایش درآمد و حالا در واقع انویدیا اهداف قبلی خود را به ثمر رسانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی