ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلاش هکرهای روس برای دستکاری نتایج انتخابات پارلمانی اروپا

بر اساس گزارش مؤسسه امنیت سایبری FireEye، هکرهای روس در تلاشند تا با هدف قرار دادن سیستم های دولتی، در فرآیند انتخابات پارلمانی اروپا اخلال ایجاد کنند. طبق اطلاعات منتشر شده توسط فایر آی، هکرها ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

بر اساس گزارش مؤسسه امنیت سایبری FireEye، هکرهای روس در تلاشند تا با هدف قرار دادن سیستم های دولتی، در فرآیند انتخابات پارلمانی اروپا اخلال ایجاد کنند.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط فایر آی، هکرها عضو دو گروه وابسته به دولت روسیه به نام های APT28 (یا Fancy Bear) و Sandworm هستند که با ارسال ایمیل های فیشینگ به ظاهر معتبر برای مقامات اروپایی، سعی می کنند به سیستم های اطلاعاتی اتحادیه اروپا نفوذ کرده و در آینده نتایج انتخابات پارلمانی اروپا را دستکاری کنند.

ممکن است هکرها به دنبال تخریب وجهه احزاب یا افراد خاص باشند

هر دو گروه که ارتباطشان با دولت روسیه پیش از این مشخص شده، قبلاً هم اقدامات مشابهی را انجام داده اند؛ گروه APT28 در سال 2016 به حزب دموکرات ایالات متحده حمله کرد و Sandworm هم در انتشار باج افزار NotPetya که بیشتر زیرساخت های کشور اوکراین را هدف قرار داده بود، نقش داشته است.

انتخابات پارلمانی اروپا

مؤسسه FireEye معتقد است حملات دو گروه هکر روس در حال حاضر هماهنگ بوده (هرچند روش های حمله متفاوت است) و فعالیت آنها برای اخلال در انتخابات پارلمانی اروپا ادامه دارد. البته فایر آی درباره افشای اطلاعات حساس یا نفوذ هکرها اظهار نظری نکرده است. بنجامین ریید مدیر ارشد تحلیل جاسوسی سایبری FireEye در این باره می گوید:

هکرهای روس ممکن است به دنبال نفوذ به شبکه های خاص برای جمع آوری اطلاعاتی باشند که به دولت روسیه در زمینه سیاست گذاری خارجی و برنامه ریزی راهبردی کمک خواهد کرد؛ شاید هم این گروه ها به دنبال اطلاعات خاصی هستند که با افشای آنها، وجهه حزب یا افراد خاصی تخریب شده و نتایج انتخابات پارلمانی اروپا را تحت تأثیر قرار دهد.

گفتنی است انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا از تاریخ 2 خرداد تا 5 خرداد برگزار خواهد شد و طی آن بیش از 300 میلیون شهروند اروپایی به پای صندوق های رأی خواهند رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی