ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل آرکید معرفی شد؛ یک سرویس اشتراکی گیمینگ برای اکوسیستم اپل

اپل دقایقی قبل و در کنفرانس امشب از سرویس جدید خود موسوم به اپل آرکید یا Apple Arcade رونمایی کرد. این سرویس اشتراکی بر خلاف سرویس‌های ابری مشابه که توسط شرکت‌های رقیب مثل سونی، مایکروسافت، ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۵ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۲:۰۰

اپل دقایقی قبل و در کنفرانس امشب از سرویس جدید خود موسوم به اپل آرکید یا Apple Arcade رونمایی کرد. این سرویس اشتراکی بر خلاف سرویس‌های ابری مشابه که توسط شرکت‌های رقیب مثل سونی، مایکروسافت، گوگل و انویدیا عرضه شده‌اند برای استریم بازی‌ها روی دستگاه‌های iOS طراحی نشده است.

اپل آرکید در واقع یک سرویس اشتراکی برای عناوینی است که می‌توان از طریق اپ استور آن‌ها را نصب کرد. در حال حاضر بیش از ۳۰۰ هزار عنوان بازی در اپ استور وجود دارد و از طرفی بیش از یک میلیارد کاربر از آن بازی دانلود کرده‌اند. حالا با معرفی اپل آرکید به نظر می‌رسد که غول آمریکایی در تلاش است تا کاربران را از این طریق بیش از گذشته متوجه عناوین انحصاری خود کند. اپل اعلام کرده که بیش از ۱۰۰ بازی جدید و انحصاری از طریق اپل آرکید در دسترس قرار خواهد گرفت که استفاده از آن‌ها از طریق دستگاه‌های iOS، مک و اپل TV امکان پذیر خواهد بود.

عناوینی که از طریق اپل آرکید عرضه می‌شوند توسط هیچ پلتفرم دیگری قابل استفاده نیستند و در واقع تنها از طریق اپل آرکید نصب خواهند شد. این بازی‌ها به صورت مستقیم از طریق اپ استور دانلود و نصب می‌شوند و مشترکین می‌توانند بازی‌ها را هر زمان که می‌خواهند مورد ارزیابی قرار دهند. همه‌ی ویژگی‌ها، محتوا و به روزرسانی‌هایی که این عناوین دریافت می‌کنند هم شرایط مشابهی خواهند شد داشت و نکته ی جالب اینجاست که این بازی‌ها هیچگونه تبلیغاتی را نمایش نخواهند داد.

اپل در مراسم امشب خود عناوین مختلفی را به نمایش گذاشت که از این بین می‌توانیم به بازی‌های پلتفرمری مثل Sonic the Hedehog‌ اشاره کنیم. البته هنوز لیست کامل این عناوین توسط اپل اعلام نشده اما غول آمریکایی وعده داده تا بازی‌هایی از شرکت‌هایی مثل سگا، کونامی، لگو، فینجی، Klei Entertainment و بسیاری دیگر را برای مشترکان اپل آرکید به ارمغان بیاورد.

اپل آرکید

نکته‌ی مهم اینجاست که اپل تنها قصد ندارد تا این بازی‌ها را در اختیار کاربران اپل آرکید قرار دهد و می‌خواهد در فرآیند ساخت و تولید بازی‌ها هم نقش داشته باشد. به همین منظور بخش قابل توجهی از هزینه‌های تولید و توسعه‌ی عناوین توسط شرکت‌های یاد شده را تقبل کرده است. در حقیقت با اینکه اپل هنوز یک استودیوی رسمی برای تولید و توسعه‌ی بازی‌ها ایجاد نکرده، اما گام مهمی در این راستا برداشته است.

سرویس اپل آرکید پاییز سال جاری در بیش از ۱۵۰ کشور در دسترس قرار خواهد گرفت. البته شرکت آمریکایی هنوز هیچ اشاره‌ای به هزینه‌های مربوط به خرید اشتراک سرویس یاد شده نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mamad1166
    mamad1166 | ۵ فروردین ۱۳۹۸

    شبیه همون گیم پس مایکروسافت نیست ؟
    باز وا حیرتا راه نندازید چه نوآوری !!!

    • noisymind
      noisymind | ۸ فروردین ۱۳۹۸

      والا طرفدارای اپل که اصلا صداشون در نیومده! اتفاقا میخواستم بیام بگم اپل ترول ها الان از راه میرسند که میبینم شما زودتر تشریف آورده بودین.

مطالب پیشنهادی