ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مک‌بوک
تکنولوژی

اپل بابت مشکلات کیبورد مک‌بوک‌های جدید مجبور به عذرخواهی شد

اپل به خاطر مشکلاتی که کیبورد جدیدترین نسل مک‌بوک‌هایش برای کاربران ایجاد کرده، مجبور به عذرخواهی شد. هر چند که شرکت کوپرتینویی با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرده‌ که «بخش اعظم خریداران نوت‌بوک‌های مک تجربه خوب ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

اپل به خاطر مشکلاتی که کیبورد جدیدترین نسل مک‌بوک‌هایش برای کاربران ایجاد کرده، مجبور به عذرخواهی شد. هر چند که شرکت کوپرتینویی با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرده‌ که «بخش اعظم خریداران نوت‌بوک‌های مک تجربه خوب و مثبتی از کیبوردهای جدید دارند.»

با این وجود شکی نیست که حجم شکایات کاربران از این کیبوردهای جدید، به حدی زیاد بوده که اپل را مجبور به عذرخواهی کرده است. یکی از مقامات این شرکت در بیانیه منتشر شده اعلام کرده که «تعداد اندکی» از کاربران هنگام تایپ با مک‌بوک‌های جدید، با کیبورد باترفلای نسل سوم آن‌ها مشکلاتی داشته‌اند و از این افراد دعوت کرده که برای رفع مشکل با مرکز پشتیبانی AppleCare تماس بگیرند.

مک‌بوک

ریشه مشکلات کیبورد مک‌بوک، به سال 2015 باز می‌گردد؛ زمانی که اپل از طراحی جدید صفحه کلید نوت‌بوک‌های خود موسوم به باترفلای پرده برداشت. در این طراحی جدید، دکمه‌ها به طور محسوسی باریک‌تر شده بودند و این موضوع به مزیتی تبدیل شده بود تا اپل بتواند لپ‌تاپ‌های باریک‌تری را به دست مشتریان خود برساند.

اما به محض ورود مک‌بوک‌های سال 2015 به بازار، شکایات کاربران از مشکلات آن‌ها هم آغاز شد. به عنوان مثال با ورود اندکی گرد و غبار به زیر کیبورد، بعضی دکمه‌ها از کار می‌افتادند یا این که در صورت فشرده شدن هر کلمه را دو بار تایپ می‌کردند.

حالا همین مشکلات، دوباره در نسل سوم کیبوردهای باترفلای تکرار شده به طوری که نشریه وال استریت ژورنال گزارش روز چهارشنبه خود را بدون حروف E و R تایپ کرده تا به بهترین شکل مشکل کیبورد باترفلای را برای خوانندگانش آشکار کند. جان گروبر، یکی از وبلاگ‌نویس‌های معروف هم در این باره نوشته که «از نظر من این کیبوردها بدترین محصولات تاریخ شرکت اپل هستند.»

اگر چه اپل به کیبوردهای عرضه شده در سال 2018 بخش جدیدی برای جلوگیری از ورود گرد و غبار و اشیاء دیگر اضافه کرده اما به نظر می‌رسد که این راهکار به درستی عملی نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی