ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارشناسان iFixit از تعمیرناپذیری نسل دوم ایرپاد های اپل خبر می دهند

اپل چند روز قبل نسل دوم ایرپاد ها را معرفی کرد و حالا این گجت محبوب به دست کارشناسان سایت تخصصی iFixit رسیده است تا مثل همیشه آن را تکه پاره کرده و تعمیرپذیری آن ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

اپل چند روز قبل نسل دوم ایرپاد ها را معرفی کرد و حالا این گجت محبوب به دست کارشناسان سایت تخصصی iFixit رسیده است تا مثل همیشه آن را تکه پاره کرده و تعمیرپذیری آن را محک بزنند.

نتایج بررسی های iFixit نشان می دهد نسل دوم ایرپادها از فناوری مشابه ایرپادهای اولیه بهره می برد و تعمیرش عملاً ناممکن است. تنها تفاوت این است که حالا می توانید ایرپادها را به شکل بیسیم شارژ کنید.

همان طور که انتظار می رود، فقط یک کویل شارژ در قسمت پایینی قاب محافظ تعبیه شده است. به همین دلیل برای شارژ بیسیم باید حتماً کیس را به شکل ایستاده و عمود روی پد شارژ قرار دهید. البته نشانگر LED شارژ هم شما را از وضعیت مطلع می کند.

در بخش مثبت ماجرا، اپل تغییراتی را در طراحی این گجت به وجود آورده است. به عنوان مثال لولای در کیس مقاومت بیشتری نسبت به نسل قبل دارد و پوشش ضد آب مدارهای داخلی هم تقویت شده تا ایرپادها و قاب محافظ آن بیشتر از قبل دوام بیاورند.

تمامی این محکم کاری ها باعث شده تا ایرپادهای جدید، درست مثل نسل قبل، امتیاز صفر را از نظر تعمیرپذیری از کارشناسان iFixit دریافت کنند. بدین ترتیب شکستن این گجت یا خراب شدن باتری، به منزله پایان عمر آن خواهد بود.

گفتنیست از نظر تعمیرپذیری، ایرپادهای اپل با گلکسی بادز قابل مقایسه نیستند. هدفون بیسیم جدید سامسونگ توانست امتیاز بسیار خوب 6 از 10 را در تست تعمیرپذیری iFixit دریافت کند. البته گذشت زمان ثابت می کند که رویکرد اپل یعنی ترکیب «مقاومت بالا + تعمیرناپذیری» بهتر جواب می دهد یا راهکار کره ای ها یعنی «مقاومت کمتر + تعمیرپذیری بالا».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی