ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Speech2Face
تکنولوژی

پیش بینی بسیار دقیق مرگ زودرس با استفاده از هوش مصنوعی

محققین دانشگاه ناتینگهام نوعی سامانه هوشمند مصنوعی را توسعه داده اند که با دقت بسیار بالا می تواند خطر مرگ زودرس را در شرکت کننده ها پیش بینی کند. طبق گزارش این دانشگاه، سیستم مورد ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

محققین دانشگاه ناتینگهام نوعی سامانه هوشمند مصنوعی را توسعه داده اند که با دقت بسیار بالا می تواند خطر مرگ زودرس را در شرکت کننده ها پیش بینی کند. طبق گزارش این دانشگاه، سیستم مورد بحث عملکرد بسیار بهتری در پیش بینی این عارضه ها دارد و از متخصصین انسانی هم بهتر عمل می کند تا به پیش بینی بسیار دقیقی برسد.

استفاده از فناوری یادگیری ماشین برای پیش بینی احتمال بروز مرگ زودرس در بیماران می تواند به راهکارهای بهداشتی و سیاست های سلامتی پیشگیرانه در آینده کمک شایانی نماید. این سیستم از مدل های پیش بینی ریسک برای ارزیابی اطلاعات مختلف، از جمله فاکتورهای سبک زندگی بیمار، شاخصه های بیومتریک، اطلاعات دموگرافیک و غیره استفاده می کند.

دکتر استیفن ونگ، مدیر این پروژه می گوید:

ما یک گام بزرگ در این حوزه برداشته و با بهره گیری از فناوری یادگیری ماشین، رویکردی منحصر به فرد و جامع برای پیش بینی عارضه مرگ زودرس توسعه داده ایم. در این روش از کامپیوتر برای ساخت مدل های جدید پیش بینی ریسک استفاده می شود و فاکتورهای مختلفی برای هر فرد لحاظ می گردد.

عوامل مختلف می توانند خطر بروز مرگ زودرس در افراد تأثیر بگذارند که در بین آنها موارد ظاهراً کم اهمیتی نظیر مقدار مصرف گوشت، سبزیجات و میوه در رژیم غذایی روزانه دیده می شوند. متخصصین از اطلاعات سلامتی بیش از نیم میلیون شهروند بریتانیایی 40 تا 69 ساله در بین سال های 2006 تا 2010 برای توسعه الگوریتم هوش مصنوعی استفاده کرده اند. اطلاعات تکمیلی این پژوهش هم به تدریج تا سال 2016 جمع آوری شده است.

نهایتاً پیش بینی های سامانه هوش مصنوعی با اطلاعات سازمان ثبت سرطان انگلستان، سوابق مرگ و میر و آمار بیمارستان ها مقایسه شد تا درستی نتایج ارزیابی گردد. نتایج نشان داد که عملکرد این سامانه جدید در مقایسه با الگوهای پیش بینی استاندارد متخصصین انسانی برای ارزیابی و پیش بینی خطر مرگ زودرس، به مراتب بهتر و دقیق تر عمل می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی