ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

والو از هدست واقعیت مجازی خود با نام Valve Index رونمایی کرد

در اقدامی غیر منتظره و بدون زمینه چینی، والو با راه اندازی یک صفحه‌ی جدید در فروشگاه استیم از محصول تازه‌ خود رونمایی کرد. این محصول یک هدست واقعیت مجازی بوده و قرار است تحت ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۰

در اقدامی غیر منتظره و بدون زمینه چینی، والو با راه اندازی یک صفحه‌ی جدید در فروشگاه استیم از محصول تازه‌ خود رونمایی کرد. این محصول یک هدست واقعیت مجازی بوده و قرار است تحت عنوان والو ایندکس (Valve Index) در بازار عرضه شود.

با وجود اینکه صفحه‌ والو ایندکس در فروشگاه استیم هیچ گونه جزئیاتی را از این هدست واقعیت مجازی در اختیار ما قرار نمی‌دهد اما با نگاهی دقیق تر به تنها تصویر موجود و اطلاعات غیر رسمی فاش شده می‌توان به نتایجی رسید. با توجه به تصویر، می‌توان گفت والو ایندکس دارای 4 دوربین برجسته خواهد بود.

اگر این حدس درست باشد، والو ایندکس احتمالاً همانند آکیلس کوئست و دیگر هدست‌های واقعیت مجازی نسل 2 نیازی به دوربین‌های قرار گرفته در نقاط مختلف محیط نخواهد داشت. روی بدنه‌ این هدست واقعیت مجازی همچنین یک اسلایدر وجود دارد که احتمالاً برای تنظیم فاصله‌ چشم‌ها است، زیرا فاصله‌ بین چشمهای برخی افراد از حد معمول بیشتر یا کمتر است.

ولو ایندکس

به جز این موارد، هیچ اطلاعات دیگری درباره‌ مشخصات فنی و قابلیت‌های جانبی والو ایندکس در دسترس قرار ندارد. حتی مشخص نیست که آیا این هدست واقعیت مجازی همانند آکیلس کوئست به صورت مستقل عمل می‌کند یا برای اجرا به یک سیستم قدرتمند نیاز خواهد داشت.

در گذشته، گزارشات غیر رسمی بسیاری در فضای مجازی منتشر شده بودند که به ساخت یک هدست واقعیت توسط والو اشاره داشتند. طبق یکی از گزارش‌ها، برای ساخت این هدست واقعیت مجازی از کنترلرهای حرکتی اختصاصی والو استفاده شده است. گزارش دیگری نیز از پشتیبانی این هدست از زاویه دید 135 درجه‌ای خبر می‌داد.

در صفحه‌ رسمی والو ایندکس جدا از تصویر، به ماه مه 2019 (اردیبهشت سال جاری) اشاره شده؛ گمانه زنی‌ها حاکی از انتشار رسمی این واقعیت مجازی در آن تاریخ است. البته برخی دیگر عقیده دارند تاریخ ذکر شده به یک رویداد اشاره دارد که احتمالاً در جریان آن جزئیات بیشتری از جدیدترین محصول والو در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی