ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این پهپاد شکارچی روسیه سایر پهپادها را با شاتگان منهدم می‌کند [تماشا کنید]

کمپانی آلماز آنتی روسیه به عنوان یکی از تأمین کنندگان قدیمی و پرکار ارتش این کشور و سازنده سیستم های پدافند موشکی S-300 و S-400، به تازگی از یک پهپاد شکارچی رونمایی کرده که قادر ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

کمپانی آلماز آنتی روسیه به عنوان یکی از تأمین کنندگان قدیمی و پرکار ارتش این کشور و سازنده سیستم های پدافند موشکی S-300 و S-400، به تازگی از یک پهپاد شکارچی رونمایی کرده که قادر است پهپادهای دشمن را با استفاده از یک شاتگان (تفنگ ساچمه‌زنی) در هوا منهدم کند.

پهپاد مورد بحث که روی دم خود می نشیند، عمود پرواز بوده و پس از برخاستن، مانند یک هواپیمای استاندارد پرواز می کند. برد عملیاتی پهپاد شکارچی روس ها 40 دقیقه بوده و با استفاده از یک شاتگان تمام اتوماتیک Vepr-12 و خشاب 10 تیر، به شکار دیگر پهپادها می رود.

پرنده کوچک آلماز آنتی در واحد طراحی و مدلسازی هوایی دانشجویی این شرکت در مسکو توسعه یافته و ساختاری مانند پهپادهای مورد استفاده در معادن بزرگ و مزارع (برای پایش تأسیسات و زمین ها) دارد.

استفاده از شاتگان با هدف افزایش شانس برخورد انجام شده است

برای استفاده از پهپاد شکارچی مجهز به شاتگان، یک اپراتور از طریق نمایشگر و ارتباط ویدیویی زنده، پهپاد را به پرواز درآورده و کنترل سلاح ساچمه زنی آن (که در قسمت دماغه نصب شده) را نیز در دست می گیرد. نکته قابل توجه استفاده از یک شاتگان به جای مسلسل یا تپانچه است چرا که شکار پهپاد نیز مانند شکار دیگر پرندگان بوده و پرتاب تعداد زیادی ساچمه ریز به سمت هدف، شانس برخورد را افزایش خواهد داد.

پهپاد شکارچی

لازم به ذکر است که پهپاد شکارچی روسیه فعلاً به صورت نمونه آزمایشی تولید شده و احتمالاً در آینده شامل تغییرات و به روزرسانی هایی خواهد شد که شاید مهمترین آنها، افزایش برد عملیاتی آن باشد.

گفتنی است روسیه علاقه زیادی به پهپادهای شکارچی داشته و پیش از این پهپاد Karnivora را که با استفاده از تور سایر پهپادها را به دام می اندازد، تولید کرده بود. در ضمن طبق بعضی گزارش ها، یک نسخه مجهز به نارنجک ترکش زا و بمب ضد تانک از پهپاد جدید نیز در دست توسعه بوده که وجود آن هنوز از سوی مقامات رسمی تأیید نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • lora divoone
    lora divoone | ۱۵ فروردین ۱۳۹۸

    چرا فیلم پوشانده شده بود؟ چیزی ندیدیم.

  • Ali۰۱.
    Ali۰۱. | ۱۵ فروردین ۱۳۹۸

    تفنگ پرنده?????

مطالب پیشنهادی