ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Land Rover Discovery (4)
خودرو

سقوط جگوار لندرور ادامه دارد؛ ادامه ضرر و زیان خودروساز بریتانیایی علیرغم حمایت هندی ها

مالک هندی جگوار لندرور خبر از ضرردهی این شرکت در بخش یک چهارم منتهی سال 2018 میلادی داده است. شرکت جگوار لندرور در سال 2008 در پی خریداری جگوار و لندرور توسط گروه خودروسازی هندی تاتا موتورز راه‌اندازی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۸:۱۵

مالک هندی جگوار لندرور خبر از ضرردهی این شرکت در بخش یک چهارم منتهی سال 2018 میلادی داده است. شرکت جگوار لندرور در سال 2008 در پی خریداری جگوار و لندرور توسط گروه خودروسازی هندی تاتا موتورز راه‌اندازی شد.

این شرکت به طور مجموع در چهار ماه پایانی سال بیش از 6.2 میلیارد دلار ضرر کرده است  که دلیل اصلی آن کاهش خرید خودروهای دیزلی و همینطور کاهش رشد بازار خودروی چین بوده است. در نتیجه شرکت مذکور در حدود 5.7 میلیارد دلار سرمایه گذاری خود را از دست داده است.

Jaguar I-Pace Driving range (18)

نیمی از این رقم به دلیل سرمایه گذاری جگوار و لندرور بر روی زمین ها و تجهیزات خاص بوده که طبق برآوردها آن ارزشی که پیش از این برآورد شده را ندارند.

بخش دیگری از این رقم نیز مربوط به "اختلالات حسن نیت" (Impairments goodwill) مربوط به برند مذکور است که اساسا احتمال کاهش درآمد در آینده را می دهد. ماه گذشته، جگوار لندرور خبر از تعدیل 10 درصدی نیروهای خود را داده بود. تاتا موتورز به عنوان مالک جگوار لندرور، دلیل این مسئله را جلوگیری از کاهش هرچه بیشتر دارایی های شرکت در چهار ماهه اول سال 2019 میلادی عنوان کرده بود.

ماه گذشته مدیرعامل جگوار لندرور یعنی رالف اسپت کاهش رشد شرکت و کم شدن تولید محصولات را به یک طوفان سهمگین تشبیه کرده بود که این شرکت گرفتار آن شده است.

جگوار لندرور

کاهش فروش جهانی محصولات دیزلی و همچنین جنگ تجاری بین چین و آمریکا را باید از مهم ترین دلایل کاهش فروش جگوار و لندرور اعلام کرد.

رالف اسپت در صحبت های خود اشاره کرد که:

ما یعنی شرکت جگوار لندرور 5 منطقه جهانی برای فروش محصولات خود داشته و به دنبال ایجاد تعادل بین آن ها هستیم. اما با توجه به میزان وابسته بودن ما به چین و همینطور رکود گسترده بازار خودروی چین، ما برای اولین بار با کاهش رشد فروش خودرو در این بازار مواجه شدیم. این مسئله به شدت بر روی خودروهای لوکس بازار به خصوص خودروهای تولیدی برند جگوار لندرور تاثیر گذاشته است.

البته اخیرا جگوار با عرضه کراس اور تمام الکتریکی خودرو یعنی I-PACE که آینده جدیدی برای این برند ترسیم کرده است توانسته به فروش خوبی دست پیدا کند و محتمل است که انقلاب خودروهای برقی بتواند به تحول در فروش محصولات جگوار منجر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی