ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

genesis-mint-concept (10)
خودرو

معرفی جنسیس مینت؛ تلفیق عجیبی از صنعت مد و خودروسازی [تماشا کنید]

برند جنسیس که زیرمجموعه تازه تاسیس و لوکس ساز شرکت هیوندای موتور محسوب می شود، در آستانه افتتاح نمایشگاه خودروی نیویورک از یک خودروی مفهومی جذاب رونمایی کرد. این خودروی دو درب Mint (به معنای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

برند جنسیس که زیرمجموعه تازه تاسیس و لوکس ساز شرکت هیوندای موتور محسوب می شود، در آستانه افتتاح نمایشگاه خودروی نیویورک از یک خودروی مفهومی جذاب رونمایی کرد.

این خودروی دو درب Mint (به معنای نعناع) نام داشته و مثل اکثر کانسپت های کنونی، از پیشرانه ای تمام الکتریکی بهره می برد. جنسیس مینت نیم نگاهی به صنعت مد طراحی شده داشته و به همین دلیل نمای ظاهری آن جذابیت های زیادی دارد و به احتمال بسیار باب میل اکثر افراد به ویژه قشر جوان خواهد بود.

genesis-mint-concept (10)

از آنجایی که مینت با هدف انجام سفرهای درون شهری توسعه یافته، ابعاد آن کوچک بوده و فاصله محوری آن در مقایسه با دیگر خودروها کوتاه تر است.

درباره قدرت و گشتاور پیشرانه الکتریکی جنسیس مینت اطلاعاتی در اختیار رسانه ها قرار نگرفته، اما کره ای ها مدعی اند این کانسپت می تواند با یک بار شارژ تا 200 مایل (معادل 300 کیلومتر) را پشت سر بگذارد؛ همچنین به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، می توان آن را به شارژرهای 350 کیلوواتی متصل کرد.

genesis-mint-concept (1)

شاید برخی معتقد باشند که این ارقام چندان جالب توجه و مناسب نیستند، ولی با کاربرد اصلی خودرو یعنی تردد در محیط شهری و انجام سفرهای روزمره کاملا تطابق دارد. حتما می دانید که پیمایش مسافت های بیشتر به باتری های حجیم تری نیاز داشته که این مساله نیز زمان لازم برای شارژ شدن را تحت تاثیر قرار می دهد.

genesis-mint-concept (11)

اگر چه به دلیل مفهومی بودن ارقام مربوط به مینت تخمینی هستند، اما این اعداد نشان می دهند که جنسیس چه هدف هایی را نشانه گرفته و در آینده نزدیک احتمالا خواهد توانست مدلی با این مشخصات را عرضه کند.

یکی از شاخصه های اصلی جدیدترین مفهومی کره ای ها را می توان نحوه دسترسی به قسمت عقب خودرو دانست. به جای در پشتی مرسوم در خودروهای هاچبک، مهندسین جنسیس دو در جانبی مجزا طراحی کرده اند.

جنسیس مینت

این درها رو به بالا باز شده و برخی از سوپر اتومبیل های مطرح را در ذهن تداعی می کنند. آقای مانفرد فیتزگرالد (Manfred Fitzgerald) مدیرعامل برند جنسیس درباره این مفهومی کوچک اما جذاب گفته:

مینت به داخل شهر تعلق دارد و ما مفتخریم که نسخه تکامل یافته از یک خودروی شهری را در نیویورک معرفی می کنیم.

genesis-mint-concept (7)

genesis-mint-concept (8)

درست است که جنسیس مینت یک اتومبیل صرفا کانسپت بوده و خبری از نسخه خیابانی آن نخواهد بود، اما در دورانی که کراس اوورهای برقی در حال تصاحب بازار هستند، دیدن چنین ایده هایی از خودروسازان جای خوشحالی فراوانی دارد.

بد نیست اشاره کنیم رونمایی از جنسیس با مراسم نسبتا عجیبی همراه بود که می توانید در ادامه بخش کوتاهی از آن را مشاهده فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی