ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اتحادیه اروپا
تکنولوژی

پارلمان اروپا لایحه جنجالی ایجاد پایگاه داده بیومتریک شهروندان را تصویب کرد

بر اساس طرحی که پارلمان اروپا تصویب کرده مجموعه ای از سیستم های کنترل مرزی، مهاجرت و اعمال قانون به هم پیوسته و پایگاه داده ای عظیم و قابل جستجو را شکل می دهند که ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

بر اساس طرحی که پارلمان اروپا تصویب کرده مجموعه ای از سیستم های کنترل مرزی، مهاجرت و اعمال قانون به هم پیوسته و پایگاه داده ای عظیم و قابل جستجو را شکل می دهند که قابلیت پیگیری مشخصات زیست سنجی شهروندان اروپایی و غیر اروپایی را فراهم می کند.

این پایگاه داده جدید به نام «مخزن هویت مشترک» (CIR) شناخته می شود و قرار است پیشینه بیش از 350 میلیون نفر را در خود ذخیره کند.

با طراحی این پایگاه داده، CIR علاوه بر اطلاعات هویت افراد مثل نام، تاریخ تولد و شماره پاسپورت، می تواند اطلاعات زیست سنجی همچون اثر انگشت و اسکن چهره آنها را نیز در خود ذخیره کند و این داده ها را در اختیار مسئولان مرزی و مجریان قانون قرار دهد.

مهمترین وظیفه CIR، تسهیل کار ماموران قانون و افسران مرزی اتحادیه اروپاست؛ زیرا در واقع جستجو در یک سیستم یکتا راحت تر و سریع تر از جستجو در چند پایگاه داده جداگانه است.

بر اساس گفته مقامات اتحادیه اروپا، این سیستم علاوه بر اطلاعات شنگن، یوروداک و سیستم اطلاعات ویزا (VIS)، داده های سه سیستم دیگر را هم در بر می گیرد: سیستم پیشینه اطلاعات مجرمان برای شهروندان کشور سوم (ECRIS-TCN)، سیستم ورود و خروج (EES) و سیستم اطلاعات جواز و سفر اروپا (ETIAS).

اتحادیه اروپا

مصوبه CIR دوشنبه گذشته و طی دو جلسه رای گیری جداگانه به تصویب پارلمان اروپا رسید. اتحادیه و شورای اروپا گفته اند که این سیستم قرار است از حریم خصوصی افراد محافظت کرده و روند دسترسی ماموران به داده های مرتبط را آسان تر کند.

از زمانی که برنامه های اتحادیه اروپا برای راه اندازی این پایگاه داده زیست سنجی به صورت عمومی منتشر شد، طرفداران حریم شخصی با انتقاد از این برنامه، اعلام کردند که ساخت چنین پایگاه داده ای به معنی نظارت همه جانبه بر شهروندان خواهد بود.

CIR بعد از راه اندازی کامل، هم رده سیستم های مشابه مورد استفاده در چین و هند قرار می گیرد و یکی از بزرگترین ها در نوع خودش به حساب خواهد آمد. در ایالات متحده هم سازمان های محافظت مرزی (CBP) و FBI از یک پایگاه داده اطلاعات زیست سنجی مشابه با این سیستم ها استفاده می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • enrix
    enrix | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

    اروپا اکثر این کاراش برای درآمد کسب کردن و چاپیدن ملته مثالشم جریمه فیس بوک! فقط در حد یه جریمه تموم شد و التمام .! اینم همینطوریه مث اون طرح گزاشتن لینک منبع مشروط به پرداخت هزینه! به قول معروف آخراشونه ........

  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

    "اتحادیه و شورای اروپا گفته اند که این سیستم قرار است از حریم خصوصی افراد محافظت کرده و روند دسترسی ماموران به داده های مرتبط را آسان تر کند."
    آره صدرصد مجریان قانون هم همه پاک و هیچگونه از این اطلاعات سوءاستفاده نمیشه.واقعا چقدر احمقن ملتی که به حکومت ها اعتماد می‌کنن

  • molavy
    molavy | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

    کثافت ها. بعد علیه چین و کره شمالی بیانیه میدن. ایران رو محکوم می‌کنند. شما خودتون ته عوضی ها هستید.

    • Mohammad Reza
      Mohammad Reza | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

      چیزی از کثافت بودن حکومت این کشورهایی که نام بردی کم نمیشه.اونا هم این قانونشون اشتباهه در کنار هزاران کار درستی که می کنن

    • molavy
      molavy | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

      آره یک کار اشتباه هزار تا کار درست... چقدر لطیف

مطالب پیشنهادی