ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیسک حرکت روی آب ویبو
تکنولوژی

با این دیسک روی آب حرکت کنید [تماشا کنید]

کمپانی ژاپنی «یانمار» که بیشتر به خاطر موتورهای دیزلی و ابزار آلات کشاورزی روباتیک اش شناخته می شود اقدام به ساخت یک وسیله حمل و نقل آبی شخصی به نام ویبو (Wheeebo) برای حرکت روی ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

کمپانی ژاپنی «یانمار» که بیشتر به خاطر موتورهای دیزلی و ابزار آلات کشاورزی روباتیک اش شناخته می شود اقدام به ساخت یک وسیله حمل و نقل آبی شخصی به نام ویبو (Wheeebo) برای حرکت روی آب کرده است.

ویبو بیشتر شبیه یک دیسک ضخیم شناور است که کاربر روی آن می ایستد. اگرچه این وسیله قرار است سال آینده عرضه شود، هنوز برایش قیمتی در نظر گرفته نشده است.

ویبو قرار است تا سال 2020 به صورت عمومی عرضه شود

برای حرکت روی آب با این وسیله تنها کاری که لازم است ایستادن روی آن و مایل شدن به سمتی است که می خواهید به طرفش حرکت کنید. دستگاه با استفاده از سنسورهایی که در آن تعبیه شده این حرکات را تشخیص می دهد و با استفاده از موتورهای الکتریکی به آن جهت حرکت می کند. شرکت یانمار گفته برای حرکت روی آب زیر دیسک پره هایی تعبیه کرده اما مشخص نشده این موتور خودش می چرخد یا ساز و کار دیگری مسئول حرکت در جهات مختلف است.

کنترل سرعت نیز توسط ریموت کنترل بی سیم انجام میشود و دو حالت بیشتر ندارد. حداکثر سرعت حرکت روی آب این وسیله هم از راه رفتن عادی روی زمین یا 5.6 کیلومتر بر ساعت تجاوز نمی کند. قدرت لازم توسط باتری های نیکل هیدروژن تامین می شود که به گفته سازنده این نوع باتری ها با اینکه در مقایسه با باتری های لیتیوم یون قدرت کمتری تولید می کنند؛ عمر طولانی تری دارند. ویبو با یک بار شارژ کامل 60 دقیقه قابل استفاده است.

دیسک حرکت روی آب ویبو
استفاده های مختلف از ویبو

گفتنی است تنها در آب های آرام می توان از آن استفاده کرد اما محدودیتی برای حرکت در آب های شیرین یا شور وجود ندارد. ویبو بسته به وزن و نوع استفاده ی مصرف کننده در دو اندازه با قطر 140 و 150 سانتی متری قابل سفارش خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی