ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Paint 3D
نرم افزار و اپلیکیشن

چگونه با نرم‌افزار Paint 3D گیف‌های متحرک بسازیم؟

همه ما با نرم‌افزار Paint خاطره داریم، اما پس از آپدیت Creators ویندوز ۱۰ نسخه جدیدی از این نرم‌افزار به نام Paint 3D منتشر شد که خیلی میان کاربران به محبوبیت نرسید. با این وجود باید ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

همه ما با نرم‌افزار Paint خاطره داریم، اما پس از آپدیت Creators ویندوز ۱۰ نسخه جدیدی از این نرم‌افزار به نام Paint 3D منتشر شد که خیلی میان کاربران به محبوبیت نرسید. با این وجود باید بدانید که Paint 3D نسخه تکامل یافته و بهینه‌سازی شده Paint است که امکانات بسیار جذابی را به شما ارائه می‌کند.

تا همین اواخر، نرم‌افزار Paint 3D از تصاویر گیف پشتیبانی نمی‌کرد. با این وجود این امکان طی آپدیتی به نرم‌افزار اضافه شد تا بتوانید خروجی‌ها را در قالب ویدیو یا تصویر گیف تحویل بگیرید.

در این مقاله به آموزش ساخت گیف‌های متحرک در نرم‌افزار Paint 3D می‌پردازیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

چه نوع تصاویری را می‌توان متحرک کرد؟

در Paint 3D قادر هستید که تصاویر سه بعدی و دو بعدی را متحرک کنید. در ادامه مراحل انجام این کار را با هم مرور خواهیم کرد.

ساخت گیف در Paint 3D

قدم اول: عکسی که می‌خواهید به ویدیو یا گیف تبدیل کنید را در نرم‌افزار باز کنید. برای این کار می‌توانید روی آیکن منو کلیک کرده و سپس گزینه Open را بزنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از متن یا اشیاء دوبعدی و سه‌بعدی نرم‌افزار، از اول تصویر جدیدی بسازید.

Paint 3D

قدم دوم: پس از باز شدن تصویر، آن را با اضافه کردن متن دوبعدی یا سه‌بعدی، انواع افکت و مدل‌های سه‌بعدی شخصی‌سازی کنید. وقتی کار به اتمام رسید دوباره روی آیکن منو کلیک کرده و Save را بزنید.

Paint 3D

قدم سوم: هنگام تعیین فرمت خروجی (Save as type) حالت ویدیو را انتخاب کنید.

Paint 3D

حالا اینجا می‌توانید چیزهایی را تغییر بدهید. به عنوان مثال، در Preview امکان تغییر طول و عرض گیف را دارید. ضمنا با انتخاب Animation Mode می‌توانید شش حالت انیمیشن مختلف را به تصویرتان اضافه کنید. همچنین گزینه‌ای برای افزایش یا کاهش سرعت انیمیشن هم در اختیار خواهید داشت.

Paint 3D

Paint 3D

توجه داشته باشید که با کلیک روی تنظیمات Adjust angle & framing ابزار شخصی‌سازی بیشتری برایتان نمایان می‌شود.

Paint 3D

قدم چهارم: گیف شما آماده است. روی دکمه Save کلیک کنید و خروجی را تحویل بگیرید.

ساخت گیف‌های متنی

برای ساخت تصاویر گیف که حاوی متن‌های متحرک باشند، مراحل زیر را دنبال کنید:

قدم اول: نرم‌افزار Paint 3D را باز کرده و روی آیکن منو کلیک کنید. سپس New را برگزینید. حالا یک صفحه خالی جلویتان ظاهر می‌شود.

Paint 3D

قدم دوم: از بالای صفحه ابزار Text را انتخاب کرده و از سایدبار سمت راست 3D Text را برگزینید. سپس در پس‌زمینه سفید رنگ شروع به نوشتن کنید. اینجا می‌توانید ابعاد و رنگ متن را هم تغییر بدهید.

Paint 3D

قدم سوم: وارد تنظیمات Canvas شده و گزینه Show Canvas را غیر فعال کنید.

Paint 3D

این کار پس‌زمینه را محو و تصویر شما را در Paint 3D شفاف می‌سازد.

Paint 3D

قدم چهارم: می‌توانید از این مرحله گذر کرده و خروجی‌تان را تحویل بگیرید. اما اگر تمایل داشته باشید می‌توانید برای زیبایی به تصویر گیف‌تان افکت اضافه کنید.

Paint 3D

قدم پنجم: در نهایت باید تصویر را ذخیره کرده و خروجی گیف‌تان را تحویل بگیرید.

ترفند: چسباندن استیکر به اشیای سه‌بعدی

استیکرهای Paint 3D را با استیکرهای معمولی اشتباه نگیرید. شما می‌توانید از استیکرهای این نرم‌افزار در اشیای سه‌بعدی و نوشته‌ها استفاده کنید تا مناظر منحصر به فردی بسازید.

Paint 3D

برای انجام این کار، کافیست یک شیء سه‌بعدی یا متن را به تصویر اضافه کنید. سپس به تب Sticker رفته و اینجا یک استیکر یا بافت (تکسچر) انتخاب کنید. اینجا حتی قادرید با آیکن Custom Sticker استیکرهای دلخواه خودتان را هم به عنوان لایه‌ای به اشیا‌ء سه‌بعدی اضافه نمایید.

Paint 3D

سپس با چپ کلیک استیکر را روی شیء سه‌بعدی بکشید. در این صورت خواهید دید که استیکر شیء شما را می‌پوشاند. از همین روش می‌توانید برای ترکیب چندین استیکر با هم برای ساخت افکت‌های متفاوت استفاده نمایید. توجه داشته باشید که این روش فقط برای اشیاء سه‌بعدی کاربرد دارد.

Paint 3D

همانطور که مشاهده کردید، Paint 3D فقط از تصاویر ثابت گیف می‌سازد که این یکی از محدودیت‌های برنامه است. اما از همین امکانات محدود هم می‌توان برای ساخت تصاویر خاص بهره جست. شما در مورد Paint 3D چه نظری دارید؟ چقدر با این برنامه کار کرده‌اید و چقدر آن را مفید می‌بینید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی