ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه اپلیکیشنی که می تواند عفونت گوش کودکان را تشخیص دهد

پژوهشگران دانشگاه واشنگتن در همکاری با مؤسسه تحقیقات کودکان سیاتل اپلیکیشنی را توسعه داده اند که قادر است با کمک یک تکه کاغذ، عفونت گوش کودکان را تشخیص دهد. [digipullqoute place="right"]اپلیکیشن با تحلیل بسامد امواج ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

پژوهشگران دانشگاه واشنگتن در همکاری با مؤسسه تحقیقات کودکان سیاتل اپلیکیشنی را توسعه داده اند که قادر است با کمک یک تکه کاغذ، عفونت گوش کودکان را تشخیص دهد.

اپلیکیشن با تحلیل بسامد امواج صوتی وجود عفونت را تشخیص می‌دهد

نرم افزار مورد بحث که هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته، با استفاده از اسپیکر و میکروفون گوشی و همچنین کاغذی که به شکل قیف درآمده باشد، می تواند تجمع مایعات در پشت پرده گوش را شناسایی کند. برای این کار، ابتدا امواج صوتی توسط تلفن به داخل گوش ارسال شده و سپس بسامد آنها از طریق میکروفون دریافت می شود. در نهایت با استفاده از توان پردازشی گوشی و الگوریتم های مخصوص، احتمال وجود عفونت گوش در کودک تخمین زده خواهد شد.

تیم پژوهش که یافته های خود را در مجله Science Translational Medicine  منتشر کرده، به منظور تست اپلیکیشن از 50 کودک داوطلب استفاده نموده که نتایج حاصل از آزمایش، نشان دهنده موفقیت 85 درصدی اپلیکیشن (آماری مشابه نتایج ابزارهای کلینیکی) در تشخیص عفونت گوش کودکان هستند.

عفونت گوش
روش‌های موجود تشخیص عفونت گوش چندان برای کودکان خوشایند نیست

البته باید در نظر داشت که نرم افزار محققان دانشگاه واشنگتن هنوز برای استفاده عمومی بهینه سازی نشده و پیش از عرضه نیز باید گواهی های لازم را از سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) دریافت کند.

لازم به ذکر است که محققان امیدوارند با استفاده از روش جدید، والدین بتوانند در منزل به صورت اولیه عفونت گوش کودکان را تشخیص دهند؛ هرچند برخی از متخصصان نیز بر این باورند که الزاماً تجمع هر مایعی در پشت پرده گوش نشان دهنده عفونت نیست و تشخیص این امر نیازمند بررسی های دقیق تر خواهد بود.

گفتنی است استفاده از ابزارهای الکترونیکی شخصی برای سنجش سلامتی در حال فراگیر شدن است و در این بین بسیاری از متخصصان حوزه سلامت، نسبت به دقت آنها ابراز نگرانی کرده‌اند؛ به عنوان مثال اخیراً بعضی از پزشکان نسبت به هشدارهای غلط ساعت هوشمند اپل درباره وضعیت سلامت قلب هشدار داده بودند که یک تحقیق میدانی توسط دانشگاه استنفورد ادعای مذکور را رد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی