ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا
خودرو

دردسر تازه ایلان ماسک در پی موفقیت چشمگیر تسلا مدل 3 در نروژ

نروژ را می توان بهشت خودروهای برقی دانست. طبق آمار در سال گذشته تقریبا 50 درصد از مدل های به فروش رسیده در این کشور اروپایی به پیشرانه های برقی شده (هیبریدی و تمام الکتریکی) ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

نروژ را می توان بهشت خودروهای برقی دانست. طبق آمار در سال گذشته تقریبا 50 درصد از مدل های به فروش رسیده در این کشور اروپایی به پیشرانه های برقی شده (هیبریدی و تمام الکتریکی) مجهز بوده اند؛ جالب اینکه اتومبیل های تمام الکتریکی با اختصاص 30 درصد از این رقم در وضعیت بهتری نسبت به هیبریدی ها قرار داشته اند و حالا تسلا مدل 3 نیز مانند سایر بازارهای جهان در این بازار برقی پسند، خوش درخشیده است.

Norway Electric cars

تسلا یکی از برندهایی است که با عرضه مدل 3 توانسته نظر مثبت نروژی ها را جلب کند. مثل سرزمین مادری، این خودروی برقی در نروژ هم بسیار موفق عمل کرده و به فروش بالایی دست یافته است.

اما موفقیت تسلا در این کشور چالش هایی را نیز به دنبال داشته و این عامل اکنون همانند یک چاقوی دو لبه ظاهر شده است، چرا که خودروساز کالیفرنیایی نتوانسته کیفیت محصولات و خدمات خود را با میزان افزایش تقاضا هماهنگ کند.

5fb6df59-model-3-performance

به گزارش بلومبرگ مشتریان نروژی اخیرا لب به انتقاد گشوده و نسبت به خدمات ضعیف تسلا معترض شده اند. آنطور که شواهد و قرائن نشان می دهند، امسال تعداد شکایات مطرح شده روندی صعودی گرفته و بیش از پیش خواهد بود، زیرا بسیاری از تسلا مدل 3 ها با رنگ آمیزی معیوب و وجود ذرات ریز زیر لایه های رنگ به خریداران تحویل داده شده اند.

eebcb8d9-tesla-model-3-deliveries-1

اگر چه تسلا وجود این ایرادات را پذیرفته، اما با اشاره به نتایج یک تحقیق اخیر مشتریان خود را رضایتمند می داند. این کمپانی در حال حاضر کارکنانش را دو برابر کرده و با احداث مراکز خدمات جدید و راه اندازی سرویس های سیار، به صورت دو شیفته مشغول خدمت رسانی است.

5f2df73d-tesla-model-3-remote-power-boost-1

بد نیست اشاره کنیم از ابتدای امسال تاکنون 51 مناقشه بین مشتریان و تسلا بوجود آمده، این در حالی است که در طول سال گذشته تنها 86 پرونده بر علیه آن شکل گرفته بود. با این حساب می توان نتیجه گرفت در سال 2019 تعداد شکایات از تسلا در نروژ فراتر از سال 2018 خواهد بود.

34b6bbb1-tesla-model-3-remote-power-boost-2

وجود مشکلات کوچک در تسلا مدل 3 حکایت از آن دارد که شرکت پر سر و صدای آمریکایی هنوز با مشکل ظرفیت روبرو است. آقای توماس ایورسن (Thomas Iversen) مشاور قانونی انجمن مشتریان نروژ در این باره گفته:

چیزهای کوچک زیادی هستند که تسلا قادر به حل کردن آنها نبوده و باعث ناامیدی می شود.

مدیر کلوب دارندگان خودروهای تسلا در نروژ نیز گفته با توجه به زمان فرار رسیدن موعد تحویل، این شرکت با انباشت اهداف روبرو شده که این مساله نیز به نوبه خود مشکلاتی همانند رنگ آمیزی ضعیف، خراش ها و ماندن ذرات زیر لایه های رنگ مدل 3 را در پی داشته است. وی افزوده تمرکز و تاکید تسلا بر تحویل به موقع سفارش ها، به لحاظ کیفی هزینه هایی را ایجاد کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی