ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با محدودیت‌های جدید امنیت کاربران در قبال افزونه‌های کروم را افزایش می‌دهد

افزونه‌های کروم اگرچه وب‌گردی را ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر کرده‌اند اما از آن طرف فرصتی را برای بعضی هکرها به‌وجود آورده‌اند تا با ساخت برنامه‌های تقلبی یا گرفتن دسترسی‌های اضافی، حریم شخصی مخاطب را به‌خطر بیاندازد. ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

افزونه‌های کروم اگرچه وب‌گردی را ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر کرده‌اند اما از آن طرف فرصتی را برای بعضی هکرها به‌وجود آورده‌اند تا با ساخت برنامه‌های تقلبی یا گرفتن دسترسی‌های اضافی، حریم شخصی مخاطب را به‌خطر بیاندازد. از پاییز امسال گوگل یک سری محدودیت‌های جدید برای افزونه‌ها در نظر خواهد گرفت تا این مشکلات به حداقل برسند.

با توجه به سیاست‌هایی که گوگل مشخص کرده، تمام افزونه‌ها باید با کمترین دسترسی‌های لازم کارهایشان را انجام بدهند. به عبارت دیگر اگر برای انجام یک وظیفه چندین مسیر وجود داشته باشد، افزونه وظیفه دارد مسیری را انتخاب کند که اطلاعات کمتری از کاربر بخواهد. به علاوه این مسئله، گوگل سازندگان بیشتری را مجبور خواهد کرد تا اطلاعیه مربوط به حریم شخصی را در فروشگاه کروم قرار بدهند.

آخرین گزارشات نشان می‌دهند که حدود ۸۵ درصد از افزونه‌های کروم اطلاعیه حریم شخصی ندارند و بدون این اطلاعیه نیز وضعیت حفاظت اطلاعات کاربر مشخص نیست. در گذشته این قانون تنها برای افزونه‌هایی بود که به اطلاعات شخصی و حساس کاربر نیاز داشتند اما حالا هر افزونه‌ای که نیازمند دسترسی به دیتای شخصی یا محتوای ارسالی توسط کاربر باشد هم باید از قانون جدید گوگل پیروی کند.

حریم شخصی کروم

هر دو این قوانین در پاییز امسال اجرا می‌شوند و گوگل از امروز به سازندگان اطلاع داده تا خودشان را آماده کنند. افزونه‌هایی که از قوانین پیروی نکنند، نه تنها ساخته‌هایش از فروشگاه گوگل حذف می‌شود بلکه روی مرورگرهای کروم نیز غیرفعال خواهند شد.

به‌همراه این محدودیت‌ها، گوگل قوانینی مشابه برای اپلیکیشن‌هایی که از Google Drive استفاده می‌کنند، وضع کرده است؛ اپلیکیشن‌های متصل به گوگل درایو نیز نباید «دسترسی‌های اضافی» داشته باشند و باید از فایل‌های خاصی که نیاز دارند، استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Brown
    Brown | ۱۱ خرداد ۱۳۹۸

    البته همین محدودیت های جدید باعث میشه که افزونه‌‌های ادبلاک به url ارسالی کاربر دسترسی نداشته باشند و دچار اختلال بشند.

مطالب پیشنهادی