ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوش مصنوعی دیپ مایند گوکل
تکنولوژی

هوش مصنوعی دیپ مایند گوگل بازیکنان را در حالت تیمی بازی Quake III شکست داد

آزمایشگاه هوش مصنوعی دیپ مایند گوگل از یک چالش انسان و ماشین دیگر سربلند بیرون آمد؛ این سیستم موفق به شکست دادن حریفان خود در حالت به دست آوردن پرچم بازی Quake III Arena شد. این اولین ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

آزمایشگاه هوش مصنوعی دیپ مایند گوگل از یک چالش انسان و ماشین دیگر سربلند بیرون آمد؛ این سیستم موفق به شکست دادن حریفان خود در حالت به دست آوردن پرچم بازی Quake III Arena شد.

این اولین باری نیست که هوش مصنوعی دیپ مایند گوگل قادر به غلبه بر حریف های انسانی در یک بازی می شود. این سیستم در سال 2016 نیز موفق به شکست Lee Sedol، بهترین بازیکن بازی آلفاگو جهان با نتیجه چهار بر یک شده بود. بهمن ماه سال گذشته نیز گوگل اعلام کرد سیستم آلفا استار موفق به شکست دو بازیکن حرفه ای استارکرفت شده بود.

این اولین باری است که دیپ مایند در حالت تیمی پیروز میدان می شود

حال دیپ مایند تمرکزش را روی حالت به دست آوردن پرچم بازی Quake III Arena برای نشان دادن توانایی های تیمی اش گذاشته است. در این بازی دو تیم با چند بازیکن باید پرچم تیم حریف را به دست بیاورند و به پایگاه خود برگردانند تا امتیاز بگیرند. علاوه بر این با شلیک به بازیکنان حریف که پرچم آن ها را به دست آورده اند باید مانع امتیاز گرفتنشان شوند. این تست به علت ماهیت چند نفره و نیاز داشتن به همکاری بین Agent های مختلف، برای دیپ مایند چالش دشوارتری محسوب می شود.

برنامه های دیپ مایند در محیط هایی که به صورت یک نفره با یک یا دو بازیکن مواجه می شدند نتایج قابل توجهی کسب کردند اما به گفته محققان این موسسه، همکاری بین Agent های مختلف هوش مصنوعی برای شکست تیم های دیگر در دنیای واقعی و عملکرد مستقلشان چالش بسیار بزرگ تریست.

هوش مصنوعی دیپ مایند
فعالیت های سیستم هوش مصنوعی دیپ مایند

تیم دیپ مایند سیستمی به نام For the Win توسعه دادند که به وسیله چندین هزار نوبت بازی کردن حالت به دست آوردن پرچم بازی Quake III Arena آن را فرا گرفته بود. پس از چند هفته هوش مصنوعی قادر به شکست دادن حریف های انسانی شد، با اینکه واکنش هایش برای عادلانه کردن بازی کند شده بودند. پس از 12 ساعت تمرین، حریف های انسانی تنها قادر به شکست دادن هوش مصنوعی دیپ مایند گوگل در 25 درصد مواقع شدند. در پایان مشخص شد انسان ها در تیراندازی فواصل دور موفق ترند اما دیپ مایند در مسیریابی بهتر عمل می کند.

یکی از یافته های جالب این تحقیق این بود که وقتی هوش مصنوعی دیپ مایند گوگل و انسان کنار هم قرار می گرفتند پنج درصد عملکرد بهتری داشتند؛ موضوعی که نشان می دهد هوش مصنوعی قابل انطباق با انسان است و همکاری انسان و ماشین می تواند مفید باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی