ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پهپاد جدید سرویس پرایم ایر آمازون؛ ترکیبی از هواپیما و هلیکوپتر [تماشا کنید]

کمپانی آمازون به تازگی از پهپاد جدیدی برای سرویس ارسال کالای پرایم ایر خود رونمایی کرده که قادر است مانند یک هلیکوپتر به صورت عمودی از زمین بلند شده و فرود بیاید و در طول ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

کمپانی آمازون به تازگی از پهپاد جدیدی برای سرویس ارسال کالای پرایم ایر خود رونمایی کرده که قادر است مانند یک هلیکوپتر به صورت عمودی از زمین بلند شده و فرود بیاید و در طول پرواز، مانند یک هواپیما حرکت کند.

پهپاد مورد بحث با استفاده از طیف وسیعی از سنسورها، دوربین ها و نرم افزارهای تشخیص محیط در کنار هوش مصنوعی، می تواند به راحتی از موانع مختلفی مانند دودکش ها و کابل های برق و تلفن دوری کند. علاوه بر موانع ثابت، پهپاد پرایم ایر قادر به تشخیص اجسام متحرک نیز هست و با پاراگلایدرها برخورد نخواهد داشت.

به گفته جف ویلکی مدیرعامل بخش مشتریان آمازون، تشخیص انواع کابل و سیم در ارتفاع پایین یکی از دشوارترین بخش های کار بوده که به لطف سنسورهای قوی و برنامه های دید کامپیوتری میسر شده است. پهپاد جدید به عنوان بخشی از برنامه آینده پرایم ایر به نمایش درآمده و قرار است سفارش های سبک وزن مشتریان را در کمتر از 30 دقیقه به دستشان برساند.

استفاده از سرویس پرایم ایر به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند

کمپانی آمازون همچنین سرویس پرایم ایر را به عنوان راه حل کمکی برای بهبود وضعیت آلودگی هوا معرفی کرده و اظهار داشته که انجام خرید به صورت اینترنتی و تحویل آن توسط پهپاد، از یک سو جا به جایی های کوتاه درون شهری مشتریان را حذف کرده و از سوی دیگر نیازی به حمل کالا توسط خودرو یا وانت ندارد؛ پهپادهای مورد استفاده هم از انرژی الکتریکی استفاده می کنند که این موارد در کنار هم به کاهش تولید گازهای گلخانه ای کمک خواهد کرد.

پرایم ایر

گفتنی است پیش از این منتقدان نسبت به عدم توجه آمازون به تغییرات جوی واکنش نشان داده بودند که در پاسخ به این نگرانی ها، شرکت آمریکایی اعلام کرده که تا سال 2030 میلادی نیمی از ارسال های خود را از طریق روش های عاری از گازهای گلخانه ای انجام خواهد داد.

آمازون همچنین اظهار داشته که علاوه بر استفاده از پهپادها، در تلاش است بخش قابل توجهی از انرژی مورد نیاز خود را از طریق پنل های خورشیدی تأمین کند و از خودروهای الکتریکی در ناوگان خود استفاده نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی