ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کائوموجی
آموزش

کائوموجی چیست و چطور در ویندوز ۱۰ از آن استفاده کنیم؟

ایموجی‌ها برای ابراز احساسات وسیله خوبی هستند، اما تنها چیزهایی نیستند که برای این کار در اختیار دارید. خوشبختانه آپدیت می ۲۰۱۹ ویندوز ۱۰ پشتیبانی از «کائوموجی» را هم برایتان به ارمغان آورده؛ شکلک‌های بامزه‌ای مثل عکس ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

ایموجی‌ها برای ابراز احساسات وسیله خوبی هستند، اما تنها چیزهایی نیستند که برای این کار در اختیار دارید. خوشبختانه آپدیت می ۲۰۱۹ ویندوز ۱۰ پشتیبانی از «کائوموجی» را هم برایتان به ارمغان آورده؛ شکلک‌های بامزه‌ای مثل عکس بالا که از ترکیب حروف و علائم لاتین ساخته می‌شوند.

برای دسترسی به این کائوموجی ها در ویندوز ۱۰ دیگر نیازی نیست که آن‌ها را از وبسایت‌ها کپی پیست کنید. حالا می‌توانید از یک میان‌بر صفحه کلید مخفی برای دسترسی سریع به آن‌ها استفاده نمایید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

کائوموجی ها در کشور ژاپن محبوبیت زیادی دارند، اما رفته رفته کاربران سایر کشورها هم به آن‌ها علاقه‌مند شده‌اند و احتمالا به همین دلیل بوده که پشتیبانی از آن‌ها به آخرین نسخه ویندوز ۱۰ اضافه شده. اما چطور می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد؟

کائوموجی

برای استفاده از کائوموجی‌ باید از ابزار Emoji Picker ویندوز استفاده کنید. با گرفتن میان‌بر مخفی .+Windows (ویندوز مثبت نقطه) در هر اپلیکیشنی می‌توانید ابزار ایموجی پیکِر را مشاهده کنید. اگر آپدیت می ۲۰۱۹ را نصب کرده باشید، در پنجره ایموجی پیکِر آیکن ;-) را مشاهده خواهید کرد. در غیر این صورت به آن دسترسی نخواهید داشت.

برای دسترسی به انواع مختلف کائوموجی از آیکن‌های انتهای لیست استفاده کنید. توجه داشته باشید که می‌توانید با اسکرول در صفحه به فهرست کامل کائوموجی های آماده دسترسی داشته باشید. ضمنا از طریق فشردن دکمه Tab روی کیبورد هم می‌توانید در میان آن‌ها جابجا شوید.

کائوموجی

فهرستی که در سمت چپ مشاهده می‌کنید، حاوی کائوموجی هایی است که اخیرا استفاده کرده‌اید. اما متأسفانه هنوز امکان پین کردن شکلک‌های مورد علاقه‌تان را ندارید.

و بدین شکل می‌توانید از طریق ابزار ایموجی پیکِر از کائوموجی ها در تمام اپلیکیشن‌های ویندوز استفاده کنید. نکته خوب در مورد کائوموجی‌ ها این است که هرگز محدود به گزینه‌های از پیش ساخته شده و نیستید و می‌توانید خودتان دست به کار شده و کائوموجی مختص خودتان را بسازید. نظرتان چیست؟ آیا حاضرید از کائوموجی‌ ها استفاده کنید یا همچنان ایموجی را برای بیان احساسات ترجیح می‌دهید؟

( •_•)>⌐■-■

(⌐■_■)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۱۸ خرداد ۱۳۹۸

    عالیه. من آپدیتش کردم ویندوزو باحاله خیلی ممنونم دیجیاتو.

مطالب پیشنهادی