ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیستم عامل هواوی
تکنولوژی

هواوی یک میلیون دستگاه با سیستم عامل اختصاصی خودش عرضه کرده است

به گزارش منابع موثق هواوی موفق به عرضه یک میلیون موبایل هوشمند با سیستم عامل اختصاصی خودش به نام «هونگ منگ» شده است. به گزارش گروه امنیتی روزنبالت، این دستگاه ها برای تست بودند و ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

به گزارش منابع موثق هواوی موفق به عرضه یک میلیون موبایل هوشمند با سیستم عامل اختصاصی خودش به نام «هونگ منگ» شده است. به گزارش گروه امنیتی روزنبالت، این دستگاه ها برای تست بودند و مشخص نیست نمونه های تکمیل شده بودند یا خیر. در همین گزارش آمده از قابلیت های مهم سیستم عامل هواوی سازگاری با تمام برنامه های اندروید و افزایش امنیت دستگاه برای محافظت از اطلاعات کاربران است.

در وبسایت وبسایت China Daily نقل و قولی از «یو چنگ دونگ»، مدیر عامل گروه محصولات مصرفی هواوی آمده که می گوید:

سیستم عامل ساخت هواوی پاییز امسال یا بهار آینده در دسترس است و روی موبایل ها، کامپیوترها، تبلت ها، پوشیدنی های هوشمند و هر چیزی که از سیستم عامل پشتیبانی کند قابل نصب خواهد بود.

سیستم عامل هواوی از تمام برنامه های اندروید پشتیبانی خواهد کرد

با اینکه ایالات متحده تحریم های هواوی را 90 روز دیگر هم به تعویق انداخت، به نظر نمی رسد این شرکت برنامه ای برای صبر کردن داشته باشد و می خواهد سیستم عاملی را که چندین سال مشغول کار روی آن بوده به زودی منتشر کند. هواوی سنترال، وبسایتی که عمدتا به پوشش اخبار مربوط به این شرکت می پردازد در خبری آورده نام تجاری «هونگ منگ» از همین حالا در بازارهایی مانند کانادا، اروپا، کره جنوبی و مکزیک به ثبت رسیده است.

سیستم عامل هواوی

البته نام تجاری هونگ منگ تا حدودی عجیب به نظر می رسد و بهتر است هواوی از اسمی عادی تر برای سیستم عاملش استفاده کند. این نام که به چینی رویای قرمز معنی می شود به شخصیتی داستانی به نام Vast Mist هم اشاره دارد. در نتیجه می توان منتظر اسامی چون Vast OS یا Mist OS هم بود.

بنابر برخی گزارشات سیستم عامل هواوی به هیچ عنوان نهایی نیست

البته در گزارشات دیگری هم آماده که سیستم عامل هواوی به هیچ عنوان نهایی نیست و بزرگترین ضعفش هم پشتیبانی از تمام برنامه های اندروید است. با وجود عقب افتادن تحریم ها هواوی خیلی هم زمان در اختیار ندارد زیرا برطرف کردن نواقص این چنینی زمان بسیار زیادی می طلبد، در نتیجه مهندسان این شرکت باید هرچه سریعتر سیستم عامل را منتشر کرده و ایرادات اصلی اش را بعدا برطرف کنند.

سیستم عامل هواوی

با وجود تمام این تلاش ها مشخص نیست کاربران غربی چه زمانی حاضر به استفاده از موبایلی شوند که از سرویس های گوگل بی بهره است، تا آن زمان احتمالا مسئولیت حفظ برند هواوی بر عهده کاربران چینی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۲۱ خرداد ۱۳۹۸

    دوزار نمی ارزه منکه براش پول نمیدم با همون سیستم عامل قبلی هم چنگی به دل نمیزد چه برسه به الان

    • آریا
      آریا | ۲۲ خرداد ۱۳۹۸

      اینهایی که منفی دادن هم خودشون حاظر نیستن پولشون رو براس سیستم عامل چینی دور بریزن ولی چون عشق هواوی دارن منفی دادن ? ? ? ?

  • irvani mohsen
    irvani mohsen | ۲۱ خرداد ۱۳۹۸

    فکر کن اگه تو ایران بود یه تیکه اجر با قیمت پرچمدار میفروختن سیستم عاملشم در حد نوکیا ۱۱۰۰ بود و باید همینو فقط مردم ایران استفاده کنن تا دولت حالشو ببره و مثل پراید جاودانه بشه.

  • aminaj
    aminaj | ۲۱ خرداد ۱۳۹۸

    اتفاقا از نظر من برای شروع پشتیبانی از اندروید خیلی هم مثبته هنوز خیلی زوده که توسعه دهنده های اپ بخوان با یه سیستم دیگه هماهنگ بشن

مطالب پیشنهادی