ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مرکز نوآوری شرکت خدمات انفورماتیک با همکاری هم‌آوا راه‌اندازی می‌شود

عصر امروز تفاهم‌نامه همکاری بین دو شرکت هم آوا و شرکت خدمات انفورماتیک در حاشیه نمایشگاه اینوتکس امضا شد و به موجب این قرارداد مرکز نوآوری انفورماتیک تهران پدید آمد. این مرکز در کارخانه نوآوری ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۱۰

عصر امروز تفاهم‌نامه همکاری بین دو شرکت هم آوا و شرکت خدمات انفورماتیک در حاشیه نمایشگاه اینوتکس امضا شد و به موجب این قرارداد مرکز نوآوری انفورماتیک تهران پدید آمد. این مرکز در کارخانه نوآوری آزادی قرار دارد و بنا به گفته مدیر مجموعه هم آوا مراحل نهایی عملیاتی شدن آن تا ۴۰ روز دیگر تکمیل خواهد شد.

«رضا کلانتری نژاد» مدیرعامل هم آوا در ابتدای این مراسم عنوان کرد که این نخستین گام یک شرکت با سابقه طولانی و ابعاد سازمانی بزرگ برای ورود به حوزه استارت آپ‌ها است. به گفته کلانتری نژاد این نکته می‌تواند سرآغاز راهی برای ورود دیگر شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ حوزه ICT به وادی استارت آپ‌ها باشد و به این اکوسیستم جان تازه‌ای بدهد. کلانتری نژاد با تاکید بر اینکه مجموعه آنها سعی داشته در طول مدت فعالیت خود چنین رویایی را رقم بزند و حالا توانسته بعد از مدتها تلاش به این مرحله برسد افزود: «بیراه نیست اگر بگوییم که نخستین استارت آپ‌های فین‌تک و حوزه مالی که یونیکورن باشند سالها بعد از دل همین قرارداد سر بر خواهند آورد و ایران را سرافراز خواهند کرد.»

مرکز نوآوری خدمات انفورماتیک

مدیرعامل هم آوا همچنین با تاکید بر اینکه تمرز مرکز نوآوری انفورماتیک بر حمایت از استارت آپ‌ها و فعالان استارت آپ‌های حوزه بانکی و مالی خواهد بود اعلام کرد که این تمرکز صرفا بر حمایت مالی محدود نخواهد شد: «البته حمایت مالی هم بخش مهمی از کار ما در این مرکز است اما استارت آپ‌ها و فعالان حوزه باید بدانند که پیشرفت و رشد آنها در چنین مرکزی می‌تواند تضمین کننده راه آینده آنها باشد و حتی شانس این را به آنها بدهد که با شرکت بزرگی چون خدمات انفورماتیک همکاری کنند.»

کلانتری نژاد برنامه‌های این مرکز را چنین تشریح کرد: « هدف از همکاری مشترک یک برنامه چند ساله خواهد بود، سال اول با برنامه شتابدهی در نظر گرفته شده است و استارتاپ ها در زمینه مالی رشد خواهند کرد. آنچه بیش از اندازه اهمیت دارد استارتاپ هایی که در راه هستند به بدنه خدمات مخابراتی متصل شوند»

«ابوطالب نجفی» مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک نیز ضمن ابراز رضایت از انعقاد چنین قراردادی اعلام کرد که سابقه طولانی این شرکت و تجربه آنها در کنار تفکر و تجربه استارت آپی هم آوا می‌تواند منجر به یک خروجی مناسب شود:

«درست است که ما در این حوزه سابقه طولانی داریم ولی واقعیت این بود که در اکوسیستم استارت آپی مقداری ضعف داشتیم و تسلط‌مان در این حوزه مانند دیگر حیطه‌های کاری ما نبود. لذا بر آن شدیم تا با شرکت هم آوا که آشنایی و تمرکز بیشتری در این اکوسیستم دارد همکاری کرده تا بتوانیم تصمیم‌های درست و سرمایه‌گذاری‌های بهتری انجام دهیم.»

مرکز نوآوری خدمات انفورماتیک

به گفته نجفی صنعت بانکی با سرعت در حال تغییر و تحول است و از دو جهت صورت می‌گیرد، یکی از لحاظ شبکه فناوری و دیگری فین تک‌ها که شبکه بانکی از این چالش‌ها استفاده کند و آن را فرصت ببینند. در ادامه این مراسم کلانتری نژاد در پاسخ به خبرنگار دیجیاتو مبنی بر اینکه این مرکز از چه زمانی آغاز به کار خواهد کرد و تیم‌ها چگونه می‌توانند در آن مستقر شوند گفت:

«مراحل فنی دفتر مرکز نوآوری انفورماتیک تا چهل روز دیگر به پایان خواهد انجامید. فعالان و استارت آپ‌های فین‌تکی و مالی-بانکی نیز باید در همان روزها گوش به زنگ فراخوان هم آوا باشند. بعد از فراخوان ما و ثبت نام تیم‌ها، فعالیت و پتانسیل هر تیم بررسی شده و بعد از سنجش تیم‌ها می‌توانیم وارد مراحل جدی‌تر شویم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی