ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

8324db77-volvo-trucks-vera-autonomous-truck-7
خودرو

ولوو Vera رسما عملیاتی شد؛ نگاهی به دستاوردهای تازه سوئدی ها در حمل و نقل هوشمند

بخش کامیون های ولوو (Volvo Trucks) اخیرا خودروی ورا (Vera) را در بندری در گوتنبرگ وارد فاز عملیاتی کرده است. این خودرو در واقع یک کشنده برقی، متصل و خودران است که با هدف جابجایی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۵

بخش کامیون های ولوو (Volvo Trucks) اخیرا خودروی ورا (Vera) را در بندری در گوتنبرگ وارد فاز عملیاتی کرده است. این خودرو در واقع یک کشنده برقی، متصل و خودران است که با هدف جابجایی بارها در کارخانه ها، بنادر و مراکز نگهداری کالا طراحی شده است.

8324db77-volvo-trucks-vera-autonomous-truck-7

ولوو تراکس سیستمی مشتمل بر چند کشنده ورا متصل به هم را توسعه می دهد

طبق توافق انجام شده بین ولوو تراکس و شرکت لجستیکی DFDS، کشنده ورا برای حمل محموله ها بین انبار کالا و خروجی بندر مورد استفاده قرار می گیرد. با این عملیات که حالتی آزمایشی دارد، کارایی ورا در شرایطی واقعی ارزیابی خواهد شد. این کشنده بدون اتاق از پیشرانه ای مشترک با کشنده های FL Electric و FE Electric بهره می برد.

add64de6-volvo-trucks-vera-autonomous-truck-4

میکائیل کارلسن معاون ارشد بخش راهکارهای خودران ولوو تراکس حمل و نقل خودران با صدای کم و آلایندگی صفر را بخش مهمی از آینده لجستیک دانسته و افزوده در صورت گسترش این شکل از جابجایی کالاها، هم صنعت حمل و نقل و هم جوامع از مزایای آن سود خواهند برد.

28eca318-volvo-trucks-vera-autonomous-truck-10

همچنین به عنوان بخشی از همکاری هایی که از سال 2016 آغاز شده، اوبر و ولوو اخیرا از یک دستگاه شاسی بلند XC90 خودران پرده برداری کرده اند. این خودرو به تمامی سخت افزارها و نرم افزارهای لازم جهت رانندگی کاملا خودران مجهز شده است.

به گفته ولوو این نسخه خاص از XC90 دارای "قابلیت های کلیدی ایمنی" بوده و اوبر خواهد توانست به راحتی سیستم خودران خود را روی آن نصب کند.

01f0b040-volvo-xc90-autonomous-uber-6

حتما می دانید که ایمنی یکی از فاکتورهایی است که ولوو همواره بر آن تاکید داشته؛ به همین جهت این کمپانی سیستم های پشتیبانی را برای کنترل فرمان، ترمز و تامین انرژی تدارک دیده است. چنانچه عملکرد سیستم های اولیه با اختلالی مواجه شود، این سیستم ها XC90 را به شکلی امن متوقف خواهند کرد. برخی از سنسورها و اجزای سیستم پشتیبان روی سقف خودرو نصب شده اند.

ff16d269-volvo-xc90-autonomous-uber-3

اریک میهوفر (Eric Meyhofer) مدیر بخش تکنولوژی های پیشرفته اوبر به تمجید از خودروساز سوئدی پرداخته و همکاری نزدیک با شرکت هایی مثل ولوو را یکی از مولفه های کلیدی برای تولید ناوگانی امن از اتومبیل های خودران در مقیاس های مختلف عنوان کرده است.

هاکان ساموئلسن مدیرعامل خودروساز سوئدی نیز گفته تکنولوژی خودران اجازه خواهد داد این شرکت بیش از پیش روی بحث ایمنی تمرکز کند. وی افزوده تا میانه های دهه بعدی، حدود یک سوم از محصولات ولوو با تکنولوژی کاملا خودران تولید خواهند شد.

ولوو

در پایان شما مخاطبین گرامی دیجیاتو را به تماشای کلیپی از عملکرد ولوو ورا دعوت می کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی