ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرویس های ابری
تکنولوژی

راه‌اندازی اولین دیتاسنترهای مایکروسافت در خاورمیانه

مایکروسافت با راه اندازی نخستین مراکز کلاود در خاورمیانه به دنبال افزایش کیفیت سرویس های ابری خود و بهبود کارآفرینی و اشتغال زایی در منطقه است. این مراکز که در دبی و ابوظبی واقع شده ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

مایکروسافت با راه اندازی نخستین مراکز کلاود در خاورمیانه به دنبال افزایش کیفیت سرویس های ابری خود و بهبود کارآفرینی و اشتغال زایی در منطقه است.

این مراکز که در دبی و ابوظبی واقع شده اند امکان دسترسی محلی به سرویس محاسبات ابری اژور و آفیس ۳۶۵ را فراهم می سازند. پشتیبانی از داینامیک ۳۶۵ (شامل اپ های برنامه ریزی منابع و مدیریت ارتباط با مشتری) و پاور پلتفرم نیز در آینده به این سرویس ها اضافه خواهد شد. توسعه این مراکز بخشی از برنامه های ۲ میلیارد دلاری این شرکت است که تاخیر سرویس های ابری را کاهش داده و مانع خروج داده های دولت و شرکت های اماراتی از این کشور می شود. سرویس های ابری

اژور کلاود قابلیت هایی نظیر محاسبات ابری، شبکه سازی، دیتابیس، تجزیه و تحلیل، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء را در اختیار مشتریان اماراتی و کشورهای دیگر قرار خواهد داد. آفیس ۳۶۵ هم شامل نرم افزارهای تولید محتوا از جمله ورد، اکسس و اسکایپ است. معاون اژور مایکروسافت اهمیت این مرکز را بدین صورت بیان می کند:

تجربه نشان داده مراکز داده محلی به توسعه اقتصادی کمک کرده و اکوسیستم فناوری را تقویت می کند. پیش بینی ما این است که سرویس های ابری امارات روی اشتغال زایی، کارآفرینی و رشد اقتصادی کل منطقه تاثیر مثبتی داشته باشد.

پیش از این گوگل در یک گزارش مالی به ایجاد مراکز داده ابری در عربستان اشاره کرده بود و آمازون هم قصد راه اندازی مرکز مشابهی را در بحرین دارد اما کمپانی ردموندی توانست زودتر از آنها طرح هایش را عملی کند.

این کمپانی هفته گذشته یک مرکز فناوری را هم در استانبول افتتاح کرد که به استارتاپ های ترکیه‌ای در صادرات محصولاتشان به خارج از این کشور کمک کرده و سالیانه بیش از ۴۲۰ میلیون دلار به اقتصاد ترکیه تزریق خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۳۰ خرداد ۱۳۹۸

    حکومت سالم از کویر بهشت میسازه.حکومت بی خاصیت از بهشت کویر

  • Alireza Zare
    Alireza Zare | ۲۹ خرداد ۱۳۹۸

    پوووففف...
    امارات داره به کجا میره و ما داریم به کجا میریم. خدایا شکرت...

مطالب پیشنهادی