ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نسل جدید رنو زوئی معرفی شد؛ به روز رسانی موفق ترین خودرو برقی اروپا

رنو زوئی (Zoe) پرفروش ترین خودروی الکتریکی اروپا محسوب می شود. نسل اول این هاچ بک کوچک شهری در سال 2012 معرفی شد و چهار سال بعد فرانسوی ها نسخه فیس لیفت - به زعم ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

رنو زوئی (Zoe) پرفروش ترین خودروی الکتریکی اروپا محسوب می شود. نسل اول این هاچ بک کوچک شهری در سال 2012 معرفی شد و چهار سال بعد فرانسوی ها نسخه فیس لیفت - به زعم خود نسل دوم - آن را با تغییرات ظاهری نسبتا زیاد عرضه کردند.

حال با گذشت نه سال از بدو تولد، زوئی هم به لحاظ ظاهری و هم به لحاظ فنی سالخورده احساس می شود، به همین جهت رنو تصمیم گرفته آن را با نسل جدید جایگزین کند.

renault-zoe-2019 (5)

نسل دوم رنو زوئی سیری تکاملی را طی کرده و خبری از تحولات گسترده در بدنه نیست. از جمله مهمترین تغییرات ظاهری این خودرو می توان به مواردی مثل جلوپنجره و سپرهای جدید، چراغ های LED استاندارد در جلو و عقب، طراحی متفاوت رینگ ها و امکان انتخاب رنگ های متنوع تر اشاره کرد.

zoe-2-white-2
رنو زوئی 2018
renault-zoe-2019 (12)
رنو زوئی 2020

در داخل کابین دامنه تغییرات بیشتر است، چرا که داشبورد چینش جدید و البته کیفیت بهتری دارد. سیستم اینفوتینمنت زوئی اکنون به یک نمایشگر لمسی و ایستاده 9.3 اینچی مجهز شده و در حالت استاندارد از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می کند.

کابین رنو زوئی کنونی
کابین رنو زوئی کنونی
renault-zoe-2019 (4)
کابین نسل جدید رنو زوئی

رنو برای نمایش اطلاعات مورد نیاز راننده زوئی از نمایشگر دیجیتال 10 اینچی TFT که قابلیت شخصی سازی را دارد، کمک گرفته است. به منظور فراهم کردن امکان شارژ لوازم الکترونیکی دو سوکت USB در قسمت عقب تعبیه شده، شارژ بی سیم هم به عنوان یک آپشن قابل انتخاب است.

renault-zoe-2019 (9)

نسل اول رنو زوئی با باتری 22 کیلووات ساعتی و موتور 89 اسب بخاری به فروش می رسید، در نسخه فیس لیفت، رنو امکان سفارش باتری 41 کیلوات ساعتی و موتور 107 اسب بخاری را هم برای مشتریان فراهم کرد.

اما در نسل دوم، انرژی مدل پایه زوئی توسط پک باتری 52 کیلووات ساعتی تامین می شود. این باتری لیتیوم یونی بر اساس استاندارد WLTP تا 389 کیلومتر مسافت به شارژ مجدد نیازی نخواهد داشت.

renault-zoe-2019 (7)

به گفته رنو شارژ کامل نسل دوم زوئی با شارژرهای استاندارد 7 کیلوواتی 9 ساعت و 25 دقیقه طول می کشد. اما خبر خوش برای خریداران اینکه این خودرو از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند و با یک ساعت شارژ در ایستگاه های عمومی 22 کیلوواتی، انرژی لازم برای پیمایش 126 کیلومتر مسافت در باتری ذخیره می شود. همچنین در صورت 30 دقیقه شارژ با شارژرهای 50 کیلووات DC، زوئی خواهد توانست تا 145 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد.

renault-zoe-2019 (8)
سوکت شارژر این نسل از زوئی نیز در پشت لوگوی رنو مخفی شده است

بروزآوری دیگر رنو به جایگزینی موتورهای قبلی با نمونه جدید R135 مربوط می شود. این موتور توانایی تولید 133 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور را داشته و قادر است در 10 ثانیه سرعت خودرو را از صفر به 100 کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت نیز 140 کیلومتر در ساعت اعلام شده که برای یک اتومبیل سوپر مینی شهری کفایت می کند.

renault-zoe-2019 (1)

رنو مدعی است دستیابی از سرعت اولیه 80 به 120 کیلومتر در ساعت، 7.1 ثانیه زمان می برد که در مقایسه با نسل قبلی مجهز به موتور R110 برابر با 2.2 ثانیه سریع تر است. بد نیست اشاره کنیم این موتور 107 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور تولید کرده و در نسل دوم نیز به کار گرفته خواهد شد.

a809cd12-2020-renault-zoe-1

هر دو نسخه زوئی (R135 و R110) دارای یک حالت رانندگی به نام B mode خواهند بود که رانندگی با یک پدال را تسهیل می کند. در این حالت فشردن پدال به معنای افزایش سرعت و برداشتن پا از روی آن به معنای ترمزگیری است.

072f0d65-2020-renault-zoe-33

به غیر از B mode، حالت دیگری به نام D mode تعریف شده که مخصوص حرکت با سرعت های نسبتا ثابت در جاده های بین شهری است. جابجایی بین این حالت ها از طریق یک شیفتر الکترونیکی انجام می شود. سیستم ترمز جدید و ترمز پارک خودکار از دیگر قابلیت های جدید نسل جدید زوئی به شمار می روند.

renault-zoe-2019 (3)

خریداران سوپر مینی پاک فرانسوی ها قادر خواهند بود از طریق تلفن همراه هوشمند خود برخی از امکانات آن را کنترل کنند. این قابلیت که مشابه محصولات تسلا است، به راننده اجازه می دهد از راه دور بخاری یا سیستم تهویه مطبوع را روشن نموده و یا میزان شارژ و مسافت قابل پیمایش را پیش از آغاز سفر مشاهده کند.

da405be1-2020-renault-zoe-7

رنو زوئی 2020 از تجهیزات و سیستم های ایمنی مناسبی سود می برد. برخی از این سیستم ها عبارتند از ترمز اضطراری فعال، اخطار خروج از بین خطوط، سیستم حفظ خودرو در بین خطوط، سیستم تشخیص علایم راهنمایی و رانندگی، سیستم کنترل نقاط کور، سیستم تسهیل پارک، سیستم کمک به حرکت در سربالایی ها و چراغ های نوربالا و نورپایین خودکار.

f597c221-2020-renault-zoe-6

درباره قیمت این نسل از زوئی حرفی به میان نیامده، اما بعید است که اختلاف زیادی با رقم 23,600 یورویی برای نسخه کنونی مجهز به باتری 41 کیلووات ساعتی داشته باشد.

طبق برنامه ریزی های انجام شده رنو زوئی 2020 از پاییز امسال به فروش خواهد رسید. پژو e-208 و اوپل کورسا e را می توان رقبای اصلی این خودرو نامید. گفتی است که نسل فعلی رنو زوئی به عنوان برادر دوقلوی نیسان لیف (با مشابهت فنی بسیار)، تا پیش از معرفی تسلا مدل 3 مقام پر فروش ترین خودرو برقی اروپا را با اختلافی چشمگیر نسبت به سایرین در اختیار خود داشت و امید می رود که نسل تازه نیز بتواند در این زمینه به خوبی اسلاف خود در بازار پر رقابت خودروهای برقی دوام آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • irvani mohsen
    irvani mohsen | ۲۹ خرداد ۱۳۹۸

    و بازهم خاک بر سر خودروسازهای ما

مطالب پیشنهادی