ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آشنایی با آخرین شاهکار پنین فارینا؛ ۱۹۰۰ اسب بخاری در قلب شوالیه ایتالیایی

در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ پنین فارینا، هایپر کار تمام برقی با قدرت ۱۹۰۰ اسب بخار، به نام باتیستا را معرفی کرد. در آن زمان پنین فارینا اعلام کرده بود که مدت زمان شتابگیری صفر تا ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ پنین فارینا، هایپر کار تمام برقی با قدرت ۱۹۰۰ اسب بخار، به نام باتیستا را معرفی کرد. در آن زمان پنین فارینا اعلام کرده بود که مدت زمان شتابگیری صفر تا ۱۰۰ باتیستا زیر ۲ ثانیه و بیشترین سرعت آن ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت است.

این خودرو که قبل تر با کد PF0 شناخته می شد، قوی ترین و پیشرفته ترین خودرویی خواهد بود که تاکنون در ایتالیا ساخته شده است. این ادعای بزرگی است زیرا کشور ایتالیا مهد سوپر اسپرت های کمپانی هایی همچون فراری، لامبورگینی و پاگانی است. اما مشخصات منتشر شده توسط پینین فارینا تا حدود زیادی این ادعا را ثابت می کند.

باتیستا

باتیستا هنوز به فروش نرسیده است، اما اخیرا پنین فارینا اعلام کرده است که در حال تغییر این خودر‌و و آماده سازی آن برای فروش است. اگرچه تغییرات جزئی هستند اما تعداد آنها زیاد است.

پوشش درب موتور تغییراتی داشته است. فاصله ی بین چراغ ها کمتر شده و قسمت پایینی جلو پنجره به طور کامل تغییر کرده است. آینه های کناری نیز دوباره طراحی شده اند.

پنین فارینا این باتیستا جدید را در شهر تورین معرفی کرد و اعلام کرد ۱۵۰ نمونه از این خودرو تولید خواهد شد. باتیستا از پکیج باتری و موتورهای ساخت کمپانی ریماک بهره می برد که در مجموع ۱۹۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۳۰۰ نیوتن متر را تولید می کند. هر کدام از چرخ ها نیز یک موتور الکتریکی جداگانه دارد.

بر اساس گفته های این کمپانی طراحی باتیستا تمام شده است. در فاز بعدی و قبل از تست های تونل باد، تست های شبیه ساز این خودرو انجام خواهد شد. در فاز آخر نیز باتیستا، توسط راننده ی سابق فرمول یک، نیک هیلدفیلد تست شده و پس از آن به فروش خواهد رسید.

این درحالیست که پنین فارینا پیش از این صرفا به عنوان یک کمپانی مشاور طراحی و همکاری برای فراری فعالیت می کرد، اما با تحول ساختار فنی خودروها و فراگیر شدن تکنولوژی برقی به نظر می رسد که حالا شرکت های مطرح طراحی نیز جسارت لازم را برای عرضه محصولات ساخت خود بدست آورده اند و باتیستا می تواند نقطه شروعی برای این تحول تاریخی در صنعت خودرو سازی جهان باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohamad Reza
    Mohamad Reza | ۲ تیر ۱۳۹۸

    کلش آو کلنز به نظر فیلتر شده، لطفا پیگیری کنین

مطالب پیشنهادی