ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رزبری پای 4
تکنولوژی

آیا رزبری پای 4 می تواند جایگزین کامپیوترهای شخصی شود؟

رزبری پای 4 به سخت افزاری مجهز شده که آن را هم سطح بعضی کامپیوترهای دسکتاپ قرار می دهند. این بورد در ازای 35 دلار مشخصاتی چون پردازنده چهار هسته ای 1.5 گیگاهرتزی، یک گیگابایت ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

رزبری پای 4 به سخت افزاری مجهز شده که آن را هم سطح بعضی کامپیوترهای دسکتاپ قرار می دهند. این بورد در ازای 35 دلار مشخصاتی چون پردازنده چهار هسته ای 1.5 گیگاهرتزی، یک گیگابایت رم ، دو پورت میکرو HDMI با پشتیبانی از خروجی 4K، پورت اترنت گیگابیتی، وای فای، بلوتوث 5.0 و دو پورت USB 3.0 در اختیارتان خواهد گذاشت.

رزبری پای با معرفی مدل جدید به بازارهای تازه ای وارد شده

برای اولین بار بورد رزبری پای 4 در تنظیمات مختلف قابل سفارش است و در ازای پرداخت 10 یا 20 دلار بیشتر به ترتیب رم دو یا چهار گیگابایتی در اختیارتان خواهد گذاشت. رزبری پای با معرفی این نسخه مسیر بسیار متفاوتی را در پیش گرفته، و بوردی که قبلا صرفا برای سرگرمی و آموزش استفاده می شد را با قیمتی رقابتی و سخت افزاری قوی روانه بازار کرده است.

رزبری پای 4

در نتیجه مشخص است این کمپانی سعی دارد رزبری پای 4 را به عنوان یک جایگزین برای کامپیوترها نشان دهد. «ابن آپتون»، هم موسس رزبری پای در مصاحبه ای اعلام کرده:

«این یک کامپیوتر است. با آن می توانید در اینترنت گردش کنید، برنامه های آفیس را اجرا کنید و تب های بسیاری را در مرورگر کرومیوم باز نگاه دارید. این همان بخشی است که مدل های قبلی در آن ضعف داشتند و رزبری پای 4 را بیش از پیش به یک کامپیوتر شبیه می کند.»

بسیاری علاقه دارند این آینده کامپیوترهای شخصی باشد. وسیله ای که هم برای تولید کننده ها، هم مصرف کننده ها و هم محیط زیست مفید خواهد بود. دیگر لازم نیست کامپیوترها جعبه های بزرگی باشند که فضای زیادی را اشغال می کنند. علاوه بر این ابعاد کوچک تر دیگر لزوما به معنای قدرت کم نیست.

رزبری پای 4

اضافه شدن پورت USB 3.0 هم به این معناست که از این به بعد امکان اضافه کردن حافظه های خارجی پر سرعت نیز به رزبری پای 4 وجود دارد و کاربران تنها به درگاه میکرو اس دی متکی نخواهند بود. تنها مشکل رزبری پای 4 این است که مانند کامپیتورهای دیگر آماده استفاده نیست، و با اینکه راه اندازی آن کار آسانیست همچنان بیشتر از چیزی است که بیشتر مردم حاضر به انجامش هستند. مشکل دیگر نیز برخی مسائل مربوط به سیستم عامل است که آن ها هم با وجود جدی نبودن ممکن است برای مردم عادی قابل قبول نباشند.

اما برای کاربران رزبری پای و افرادی که به کار کردن با آن عادت دارند، بورد جدید می تواند کامپیوتر بعدیشان باشد؛ قیمت آن نیز با اختلاف از تمام کامپیوترهای شخصی ارزان قیمت کمتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mohammad ghorbani
    mohammad ghorbani | ۴ تیر ۱۳۹۸

    بعید میدونم کانتر اجرا کنه، ویندوز که نداره و به خاطر ساختار پردازنده بعیده حتی با شبیه ساز هم بازش کنه. شاید هم بشه

  • hamid23
    hamid23 | ۴ تیر ۱۳۹۸

    عجب چیزیه

  • moslemzare
    moslemzare | ۴ تیر ۱۳۹۸

    اگه کانتر خوب اجرا کنه چرا که نه

مطالب پیشنهادی