ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آیا ب ام و شاسی بلندی جان سخت بر پایه تویوتا لندکروزر تولید می کند؟

چند سالی می شود که دو کمپانی بزرگ تویوتا و ب ام و همکاری های استراتژیکی را با هم آغاز کرده اند. نسل اخیر سوپرا عینی ترین ثمره این همکاری ها به حساب می آید، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

چند سالی می شود که دو کمپانی بزرگ تویوتا و ب ام و همکاری های استراتژیکی را با هم آغاز کرده اند. نسل اخیر سوپرا عینی ترین ثمره این همکاری ها به حساب می آید، چرا که کوپه هیجان انگیز تویوتا با مشورت باواریایی ها توسعه یافته و به لحاظ خصوصیات فنی شباهت های زیادی با ب ام و Z4 دارد.

حال خبر می رسد دو کمپانی می خواهند در زمینه خودروهای شاسی بلند نیز با هم همکاری کنند. بر اساس گزارش برخی از نشریات ژاپنی، این بار ب ام و قصد دارد از تجارب تویوتا بهره گرفته و شاسی بلندی جان سخت و همه جا رو بر پایه لندکروزر تولید کند.

دلیل اتخاذ چنین تصمیمی علاقه زیاد برخی از مشتریان باواریایی ها، به ویژه ساکنان روسیه و خاور میانه، به یک خودروی آفرود با توانایی های آفرود شبیه تویوتا لندکروزر اما تجمل و کیفیتی که از یک ب ام و انتظار می رود، اعلام شده است.

9adb061b-toyota-bmw-land-cruiser-2

در حال حاضر X7 بزرگ ترین شاسی بلند ب ام و محسوب می شود. اگر چه می توان با این شاسی بلند جدید در مسیرهای آفرود هم رانندگی کرد، اما توانمندی های آن به هیچ وجه قابل مقایسه با رقیبی همانند لکسس LX نیست؛ احتمالا می دانید که این شاسی بلند لوکس ژاپنی نیز بر پایه تویوتا لندکروزر ساخته شده است.

2016-lexus-lx570-front-side-static-offroad

با توجه به محبوبیت روز افزون مدل های شاسی بلند و کراس اوور، دور از انتظار نیست که گمانه زنی های نشریات ژاپنی در آینده نزدیک رنگ واقعیت به خود بگیرد.

درست است که ب ام و اکنون طیف گسترده ای از مدل های کراس اوور را در سبد محصولات خود دارد، اما جای خالی یک مدل شاسی بلند مخصوص آفرود مزین به نشان این کمپانی به شدت احساس می شود.

ب ام و

ناگفته نماند رقیب اصلی ب ام و، یعنی مرسدس بنز سالهاست که مدل جان سخت G کلاس را برای طرفداران آفرود تولید می کند. استقبال بالا از این خودرو ثابت کرده که شاسی بلندهای لوکس و همه جا رو می توانند مشتریان خاص خود را داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی