ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لامبورگینی Urus
خودرو

نگاهی آماری به فروش برخی برندها ؛ از اوج گیری لامبورگینی و تسلا تا شکست عضلانی ها

با پایان ماه ژوئن، برخی از خودروسازان آمار مربوط به فروش محصولات خود در شش ماهه نخست سال 2019 را منتشر کرده اند. لامبورگینی یکی از این کمپانی ها است که اعلام کرده از اول ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

با پایان ماه ژوئن، برخی از خودروسازان آمار مربوط به فروش محصولات خود در شش ماهه نخست سال 2019 را منتشر کرده اند. لامبورگینی یکی از این کمپانی ها است که اعلام کرده از اول ژانویه تا 30 ژوئن موفق به تحویل 4,553 خودرو به مشتریان خود در سرتاسر جهان شده است.

از میان مدل های مختلف لامبورگینی، تقاضا برای اوروس بیشتر بوده و 2,693 دستگاه از آن توسط مشتریان خریداری شده است. این رقم فراتر از مجموع فروش دو محصول کنونی لامبورگینی یعنی هوراکان و اونتادور محسوب می شود. پس از اوروس، هوراکان با فروش 1,211 دستگاه در رده دوم و اونتادور V12 با فروش 649 دستگاه در رده سوم قرار دارد.

مقایسه آماری با سال گذشته نشان می دهد که میزان فروش لامبورگینی در نیمه نخست امسال، برابر با 96 درصد افزایش یافته که پیشرفت بسیار قابل توجهی است.

طبق روال سال های اخیر باز هم ایالات متحده بزرگ ترین بازار برای لامبورگینی بوده و 1,543  خودروی مزین به نشان گاو خشمگین در این کشور به فروش رسیده است. این رقم از رشد 128 درصدی حکایت دارد.

پس از این ایالات متحده، چین و بریتانیا، ژاپن و آلمان به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند. تقاضا برای محصولات لامبورگینی در منطقه آسیا-اقیانوسیه دو برابر شده و این کمپانی موفق به فروش 1,184 خودرو شده است. در منطقه EMEA (شامل اروپا، خاورمیانه و آفریقا) نیز 1,826 دستگاه از محصولات لامبورگینی به فروش رسیده که در مقایسه با سال گذشته 67 درصد رشد داشته است.

نکته تامل برانگیز اینکه وقتی لامبورگینی در سال 2012 نسخه کانسپت اوروس را معرفی کرد، بسیاری از طرفداران متعصب لب به انتقاد از این کمپانی گشودند. اگر چه شاید برخی از دلایل منتقدین قابل توجیه بود، اما آمارهای موجود ثابت می کنند که تصمیم سنت آگاتایی ها در ارایه یک سوپر شاسی بلند به لحاظ تجاری کاملا درست بوده است.

جنسیس دیگر برندی است که آمار مربوط به میزان فروش خود را منتشر کرده؛ این آمار البته مربوط به ایالات متحده بوده و کلی نیست. بر این اساس کره ای ها توانسته اند در نیمه اول امسال، 10,007 خودرو به فروش برسانند.

درست است که میزان خودروهای فروخته شده توسط جنسیس به هیچ وجه قابل مقایسه با برندهای آلمانی مرسدس بنز، ب ام و و آئودی نیست، اما رشد فروش 37.8 درصدی در مقایسه با سال گذشته حاکی از آن است که این برند لوکس کره ای در مسیری درست حرکت می کند.

سدان جذاب و خوش استیل G70 یکی از دلایل اصلی موفقیت جنسیس در افزایش آمار فروش بوده است. این خودرو که رقیب ب ام و سری 3 و مرسدس بنز C کلاس به حساب می آید، از اول ژانویه تا 30 ژوئن، 5,715 مشتری را راهی نمایندگی های جنسیس در ایالات متحده کرده است.

سدان سایز متوسط G80 با فروش 3,353 دستگاه و سدان فول سایز G90 نیز با فروش 939 دستگاه در رده های دوم و سوم ایستاده اند. هر دوی این مدل ها روندی نزولی داشته و فروششان به ترتیب 40.6 و 41.9 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده است.

اروین رافائل (Erwin Raphael) مدیر جنسیس در ایالات متحده رضایت و وفاداری مشتریان را یکی از دلایل اصلی موفقیت این برند دانسته است.

آمار فروش سه خودروی عضلانی معروف آمریکایی یعنی فورد ماستنگ، داج چلنجر و شورولت کامارو یکی دیگر از آمارهایی است که توسط سازندگان این مدل ها منتشر شده است.

بر این اساس شورولت کامارو باز هم ناموفق ظاهر شده و با فروش 24,516 دستگاهی ضمن ایستادن در رتبه سوم، کاهش 3.4 درصدی را در مقایسه با نیمه اول سال 2018 ثبت کرده است. این اتفاق در حالی رخ داده که مقامات جنرال موتورز امیدوار بودند فیس لیفت مدل 2019 باعث بهبود وضعیت کامارو شود.

در نیمه اول امسال اوضاع برای داج چلنجر نیز اصلا مساعد نبوده، چرا که میزان فروش این عضلانی پا به سن گذاشته با 23 درصد کاهش به 28,668 دستگاه رسیده است. در صورت تداوم این روند، شاید در پایان سال جای چلنجر و کامارو عوض شود.

فورد ماستنگ نیز که در سال های اخیر همواره لقب پرفروش ترین کوپه عضلانی را از آن خود کرده، در سال 2019 با کمبود تقاضا مواجه شده و میزان فروش آن با 9.2 درصد کاهش به 38,542 دستگاه در شش ماهه اول 2019 تنزل پیدا کرده است.

احتمال می رود با عرضه ماستنگ شلبی GT500 که موتوری 760 اسب بخاری دارد، تا پایان سال وضعیت برای این اسب وحشی آمریکایی بهتر شود. آنطور که ارقام موجود نشان می دهند، امسال نیز ماستنگ علی رغم افت فروش، موفق تر از چلنجر و کامارو ظاهر خواهد شد.

به غیر از برندهای فوق، تسلا نیز اخیرا گزارش فصلی خود را منتشر کرده که طبق آن در حد فاصل ماه های آوریل تا ژوئن این خودروساز کالیفرنیایی موفق به فروش 95,200 خودرو شده است. این رقم در مقایسه با سه ماهه نخست امسال 51.1 درصد افزایش داشته و رکورد قبلی مربوط به سه ماهه چهارم سال 2018 را که برابر با 90,700 دستگاه بود، شکسته است.

نگاهی آماری به فروش برخی برندها

تسلا اعتقاد دارد به دلیل ثبت سفارش های زیاد و فرا رسیدن موعد تحویل، در سه ماهه سوم 2019 اوضاع به مراتب بهتری خواهد داشت؛ همچنین 7200 دستگاه در روزهای پایانی ماه ژوئن در حال تحویل به مشتریان بودند که آمار آنها به سه ماهه سوم منتقل خواهد شد.

در بیانیه منتشر شده تسلا به گام های بزرگی که در راستای بهبود لجستیک بین المللی و عملیات مربوط به تحویل در حجم بالا برداشته، اشاره کرده و افزوده هزینه ها و شرایط کاری این کمپانی بهبود یافته است.

مدل 3 با فروش 77,550 دستگاه محبوب ترین محصول تسلا در سه ماهه دوم 2019 به شمار می رود. در همین مدت دیگر محصولات این کمپانی یعنی مدل S و مدل X در مجموع به تعداد 17,650 به فروش رسیده اند. پس از انتشار این آمار ارزش سهام تسلا به اندازه 7 درصد رشد کرده است.

یکی از تحلیلگران موسسه Wedbush به نام Dan Ives درباره موفقیت تسلا گفته:

چالش ها هنوز پابرجا هستند، اما گام ها در جهتی درستند. اعداد و ارقام حتی از پیش بینی های خوشبینانه نیز فراتر بوده و نشان می دهند که تسلا در حال بازیابی خود است. این کمپانی باید به دستاوردهای خود افتخار کند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۴ تیر ۱۳۹۸

    تسلا آمار سه ماهش بود،بقیه فک کنم شش ماه اول سال بود،تسلا واقعا گل کاشت نسبت به فصل قبل،رشد سال به سالش هم ۱۳۰ درصده

مطالب پیشنهادی