ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فارم ماینینگ
تکنولوژی

شناسایی چندین فارم ماینینگ بیت کوین در استان‌های تهران و گیلان

پس از شناسایی 300 تا 500 فارم بیت کوین در استان البرز اخیراً 500 دستگاه استخراج بیت کوین در گلستان و 14 فارم در ورامین، از جمله بزرگترین در سطح استان تهران کشف شده است. ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

پس از شناسایی 300 تا 500 فارم بیت کوین در استان البرز اخیراً 500 دستگاه استخراج بیت کوین در گلستان و 14 فارم در ورامین، از جمله بزرگترین در سطح استان تهران کشف شده است.

از مدت ها پیش قیمت ارزان برق در کشور توجه سرمایه گزارن داخلی و خارجی را برای استخراج رمز ارزها به خود جلب کرده. استخراج بیت کوین و سایر رمزارزها فشار مضاعفی بر شبکه برق کشور وارد می کند و با آغاز تابستان دولت در تلاش است با شناسایی فارم های بیت کوین جلوی استفاده از برق یارانه ای برای استخراج ارزهای دیجیتال را بگیرد.

بر اساس گزارش ایسنا دادستان رودبار در استان گیلان خبر از کشف 500 دستگاه استخراج رمز ارز در یک شرکت در لوشان داده است. با دستور فضایی برق این واحد قطع شده و دستگاه های ماینر به ارزش 4 میلیارد تومان توقیف شده اند. افراد دخیل در این موضوع به سوء استفاده از انشعاب برق و نگهداری کالای قاچاق متهم شده و علیه شان پرونده قضایی تشکیل شده است.

فارم ماینینگ

خبرگزاری فارس به نقل از «مجید خانی» مدیر عامل توزیع برق شهرستان قرچک از کشف یک فارم بیت کوین خبر داده است. این مزرعه استخراج رمز ارز در یک دامداری قرار داشته و با تعرفه برق کشاورزی اقدام به استخراج بیت کوین می کرده است. به گفته خانی پس از کشف این مزرعه ابتدا برق آن قطع و هزینه برق با تغرفه عادی محاسبه خواهد شد و در نهایت هزینه از فرد متخلف دریافت می شود. خانی همچنین از کشف تعداد زیادی دستگاه و تجهیزات مربتط با استخراج ارز دیجیتال در بازرسی از مراکز صنعتی، محوطه های کشاورزی و دامداری‌ها خبر داده است.

«مسلم حاجی مزدرانی» مدیر شرکت توزیع نیروی برق ورامین هم در گفتگو با خبرگزاری مهر از کشف دو هزار دستگاه استخراج بیت کوین از 14 مزرعه استخراج در وارمین گفته. یکی از این فارم ها بزرگترین در سطح استان تهران بوده که در شهرک صنعتی سالاریه کشف شده است. این مزرعه با هزار و 134 ماینر فعالیت می کرده و مصرف برق روزانه آن 800 کیلو وات، یا به عبارتی معادل با مصرف روزانه هزار و دویست واحد مسکونی بوده است. مابه التفاوت استفاده از برق صنعتی و آزاد این واحد 9 میلیارد و 770 میلیون تومان بر آورد شده بود که به گفته مزدرانی وصول شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • behnam98
    behnam98 | ۱۵ تیر ۱۳۹۸

    زنده باد برادران ماینر سپاه!

  • zitanix
    zitanix | ۱۵ تیر ۱۳۹۸

    ایرانی جماعت تا گ... چیزی در نیاره ول نمیکنه
    همیشه حریصانه

  • mohammad ghorbani
    mohammad ghorbani | ۱۴ تیر ۱۳۹۸

    من شخصا قبول دارم که صنعت ماینینگ فشار خارج از کنترل به شبکه وارد میکنه و آسیب میزنه به شکل مستقیم و غیر مستقیم. و قبول هم دارم که برق یارانه ای ندادن به مزارع ماینینگ میتونه نفع ۲ طرفه باشه که هم مزارع کار کنن هم با پولش بتونن شبکه برق رو گسترش بدن. اما نکته بینهایت مهم اینه که گرون ترین نوع برق در ایران برق خورشیدی هست، که از سرمایه گذار خصوصی کیلواتی ۵۰۰ تومن میخرن. یعنی سرمایه گذار خصوصی براش صرف داشته رفته پنل وارد کرده، وام گرفته، کارگر داره و… و با کیلواتی ۵۰۰ تومن براش سود دهی داره. برق گازی قبلا ۱۲۰ تومن بود الان جدید نمیدونم چقدره. بقیه برق ها بین ۱۲۰ تا ۵۰۰ تومن از سرمایه گذار خصوصی خرید میشه و براشون سود دهی داره. درحالی که دولت بیشترین برقی که تولید میکنه، ارزون ترین نوع برق یعنی برق آبی هست!!! و وقتی حرف از برق بدون یارانه میزنن میگن برق صادراتی!!!!!!! عزیزم شما چطور از نیروگاه خصوصی کیلواتی ۱۲۰ تومن میخری و میخوای به مزرعه بفروشی ۵۰۰ تومن؟! اینو گذاشتی اسمشو بدون یارانه؟!!!! بعد تازه خودتون برق آبی تولید میکنین و هزینه تولیدش خیلی کمتر از نیروگاه گازی هست! خورشیدیشو ۵۰۰ میخرین!!! خلاصه مسئولین ما حواسمون هست! اطلاع رسانی هم میکنیم که کسایی هم که نمیدونن بدونن شما صداقت ندارید.

  • Ali_dahaghin
    Ali_dahaghin | ۱۴ تیر ۱۳۹۸

    بعد ما مردم بدبخت باید قطعی برق رو برای سود یه عده تحمل کنیم!

    • herogame
      herogame | ۱۴ تیر ۱۳۹۸

      شما خیلی ساده ای که اینجوری فکر میکنی

      • m zp
        m zp | ۱۴ تیر ۱۳۹۸

        اگه از دید این نگاه کنی که مملکت بخور بخوره از هر جا تونستی باید بچاپی اره فکر ساده لوحانه ای که یه عده سود میبرن چون همه میتونن سود ببرن خودشون باید زرنگ باشن

        اینکه دولت داره برق صنعتی رو با یارانه و هزینه کمتری به تولید کننده میده ولی طرف بجای تولید بره دستگاه ماینر بزاره که هزینه برقش از برق مسکونی هم کمتر بیوفته نشون میده ما واقعا ساده ایم

      • amir rahimi
        amir rahimi | ۱۵ تیر ۱۳۹۸

        اینقدر بدم میاد از کسایی ک به بقیه میگن ساده ?

مطالب پیشنهادی