ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جف ویلیامز
تکنولوژی

وال استریت ژورنال از نقش پررنگ جف ویلیامز در طراحی محصولات اپل می‌گوید

با اعلام کناره گیری جانی آیو از اپل نامی که این روزها بسیار شنیده می شود، جف ویلیامز است. جف در چارت سازمانی جدید اپل آنقدر قدرت پیدا کرده که برخی وی را اصلی ترین ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

با اعلام کناره گیری جانی آیو از اپل نامی که این روزها بسیار شنیده می شود، جف ویلیامز است. جف در چارت سازمانی جدید اپل آنقدر قدرت پیدا کرده که برخی وی را اصلی ترین گزینه هدایت امپراتوری اپل پس از تیم کوک می دانند.

جف ویلیامز دو دهه از عمر حرفه ای خود را در اپل سپری کرده و مدت هاست که به عنوان یکی از بازیگران بزرگ در پشت صحنه شناخته می شود. او از ۲۰۱۰ به عنوان معاون ارشد بخش عملیات کار می کرد و از ۴ سال پیش مدیریت این بخش را در دست گرفت؛ جایگاهی که تا قبل از مرگ جابز در اختیار تیم کوک بود اما از ۲۰۱۱ خالی مانده بود.

کوک: جف از تمام مدیران عملیاتی که با آنها کار کردم، برتر است

با این وجود اعلام خبر اینکه جف ویلیامز علاوه بر سمت فعلی قرار است پس از آیو هدایت تیم طراحی نرم افزاری و سخت افزاری را دست بگیرد انتقادات و شک و تردیدهایی در پی داشت. وال استریت ژورنال برای بررسی بیشتر ابعاد ماجرا نقش ویلیامز در توسع محصولات اخیر اپل و به ویژه اپل واچ را مشخص کرده است.

ظاهرا حضور او در توسعه محصولات حتی از تیم کوک هم پررنگ تر بوده است. به گفته همکاران ویلیامز او به ظاهر و حسی که محصول به کاربر منتقل می کند اهمیت زیادی می دهد. جف به تیم طراحی کمک کرد که اپل واچ را از محصولی متمرکز بر فیتنس و فشن و وابسته به آیفون به گجتی با استقلال بیشتر و برخوردار از ویژگی های سنجش سلامتی بدل سازند. 

او و جانی آیو دو پروسه طراحی و توسعه مختلف را برای اپل واچ پیشنهاد کرده بودند که در نهایت روش ویلیامز با استقبال کاربران مواجه شد.

جف ویلیامز قبلا هم طی جلسات مشترک با تیم طراحی علاقه و آگاهی خود از فرایندهای توسعه محصول را نشان داده است. یکی از مهندسان اپل در این باره می گوید:

آیفون ۴ بر خلاف مدل های قبلی از پنل پشتی شیشه ای برخوردار بود. طی جلسه ای که با حضور ویلیامز برگزار شد او از مهندسان پرسید که استفاده از این ماده جدید روی کارایی چه تاثیری می گذارد. او حتی با بررسی نمونه اولیه حس کار با آن را ارزیابی کرد که برای یک مذاکره کننده و کسی که با کاغذبازی سر و کار دارد، بسیار تاثیرگذار بود.

تیم کوک قبلا در یک بیانیه مطبوعاتی درباره او گفته بود: «جف یک سر و گردن از هر مدیر عملیاتی که من تا به امروز با آن کار کردم بالاتر است.». برخی کارشناسان سپردن نقشی حیاتی در فرایند طراحی به ویلیامز در عین حفظ سمت فعلی را نشانه ای از در نظر گرفتن او به عنوان جانشین احتمالی تیم کوک تلقی می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی