ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شخصیت استیو جابز
تکنولوژی

گیتس: طلسم جابز اپل را به زندگی برگرداند

بیل گیتس شب گذشته در شبکه CNN نکات جالب و عجیبی را درباره شخصیت استیو جابز بیان کرد که از عوضی بودن گاه بگاه او تا توانایی های فوق العاده را شامل می شود. در ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

بیل گیتس شب گذشته در شبکه CNN نکات جالب و عجیبی را درباره شخصیت استیو جابز بیان کرد که از عوضی بودن گاه بگاه او تا توانایی های فوق العاده را شامل می شود.

در این برنامه که که به میزبانی «فرید زکریا» اجرا شد، عجیب ترین نکته ای که گیتس به زبان آورد «عوضی بودن» جابز در بعضی مواقع بود. البته مدیرعامل سابق مایکروسافت تاکید کرد که همین خلق و خوی سخت به دستاوردهای فوق العاده ای منجر شد.

گیتس در بخشی از سخنانش به پیامدهای قهر جابز از اپل به خاطر تنش با «جان اسکالی» پرداخت که باعث شد این شرکت در معرض ورشکستگی قرار بگیرد. پس از این ماجرا «گیل آملیو» دوباره دست به دامن جابز شد و او جان تازه ای در روح اپل دمید. از نظر گیتس جابز تنها کسی است که با افسون کاربران می تواند یک کمپانی در معرض ورشکستگی را به ارزشمندترین کمپانی جهان مبدل سازد:

شاهد بودم که او افراد را با خواندن طلسم هیپنوتیزم می کرد اما چون من هم جادوگری کوچک بودم افسون هایش روی من تاثیری نداشت.

۸ سال پس از مرگ جابز بر اثر سرطان گیتس هنوز هم رقیب سابق را به واسطه توانایی های بی نظیرش تحسین می کند:

تا حالا کسی را ندیده ام که از نظر پیدا کردن استعدادهای ناب، تزریق انگیزه فراوان به آنها و جدا کردن طرح های خوب از میان نمونه های بد به گرد پای جابز برسد.

شخصیت استیو جابز

البته بنیانگذار مایکروسافت مدعی است که گاهی اوقات کاربران بی دلیل مسحور جادوی جابز می شدند. او که قبلا کمپانی نکست جابز را یک زباله دان خوانده بود، بار دیگر محصول این شرکت را مورد انتقاد قرار می دهد:

او حتی وقتی در زمان شکست هم موفق می شد. معرفی کامپیوتر نکست در سال ۱۹۸۸ یک شکست کامل بود اما این محصول غیر منطقی خریداران را افسون می کرد.

گیتس قبلا هم درباره جابز گفته بود چیز زیادی در مورد تکنولوژی نمی دانست، اما غریزه ای عالی برای شناخت آنچه در آینده نیاز خواهد بود، داشت. رابطه این دو غول دنیای فناوری فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر گذاشت، از همکاری برای توسعه یک محصول تا حمله به هم و در نهایت برداشتن کلاه برای ادای احترام به رقیب.

 

تماشا کنید: شیفت کاری بیل گیتس و وارن بافت در یک فست فود

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی