ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آتش افکن

درخواست غرامت ۱۰۰ میلیون دلاری برادر پابلو اسکوبار از ماسک بابت سرقت ایده آتش افکن

سال گذشته بود که ایلان ماسک از یک شعله افکن رونمایی کرد و چندی پیش برادر پابلو اسکوبار محصول مشابه به آن را؛ دستگاهی که به گفته خودش بسیار شبیه به محصول ایلان ماسک است ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

سال گذشته بود که ایلان ماسک از یک شعله افکن رونمایی کرد و چندی پیش برادر پابلو اسکوبار محصول مشابه به آن را؛ دستگاهی که به گفته خودش بسیار شبیه به محصول ایلان ماسک است چراکه به باورش مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا ایده او را سرقت کرده است.

او که برادر پابلو اسکوبار سلطان مواد مخدر کلمبیاست اعلام کرده با مدیرعامل تسلا و اسپیس اکس توافق کرده تا این دستگاه را با برند تسلا وارد بازار کنند. در مقابل هم ماسک پذیرفته که ۲۰ درصد از سود فروش این محصول را به اسکوبار بپردازد. در ادامه ماسک نام محصول را به Not a Flamethrower تغییر داده تا مجبور به پایبند ماندن به تعهداتش در قبال اسکوبار نباشد.

آتش افکن

اما اسفند سال پیش ماسک اعلام کرد نام این محصول را تغییر داده زیرا بسیاری از سازمان های گمرکی اجازه صادرات محصولی با نام آتش افکن را به او نمی دادند.

اسکوبار هیچ دلیل و مدرکی در رابطه با توافقش با ماسک ارائه نکرد اما اعلام نمود که اگر ماسک مبلغی را بابت جبران این هزینه ها به حسابش واریز نکند از او به دادگاه شکایت خواهد کرد.

این ۲۰ درصد برابر با دو میلیون دلار می شود اما به خاطر توهین او و پرداخت نکردن هزینه شراکت، ما از او صد میلیون دلار میخواهیم. اگر دادگاه علیه ماسک را ببریم می توانم مدیریت تسلا را بپذیرم. مطمئن هستم که میتوانم تسلا را به سود برسانم.

آتش افکن
تصویری از پابلو اسکوبار

براساس اعلام روبرتو اسکوبار مهندسان تسلا در اواسط سال ۲۰۱۷ دیداری با وی داشته اند و در آن جلسه در مورد ساخت یک آتش افکن اسباب بازی صحبت کرده اند. از آن جلسه خاص چیزی حاصل نشد و  ماسک در اوایل سال ۲۰۱۸ محصولی به نام Not a Flamethrower (یا نه یک آتش افکن) را زیر برند بورینگ کمپانی معرفی کرد که باعث برافروخته شدن خشم اسکوبار شد.

حالا اسکوبار از ماسک می خواهد که صد میلیون دلار یا معادل آن سهام تسلا را به خاطر سرقت مالکیت معنوی این محصول به او بدهد. شاید بد نباشد اشاره کنیم ماسک تنها ۲۰ هزار عدد از این اسباب بازی را با قیمت هرکدام ۵۰۰ دلار به فروش رساند و مجموعا ۱۰ میلیون دلار از محل فروش آن درآمد داشت که کمی  (تنها کمی) از صد میلیون دلار درخواستی اسکوبار کمتر است.

جالب آنکه بد عهدی ماسک ظاهری تاثیری روی تصمیم اسکوبار نداشته و او حالا محصول خود را با نام آتش افکن با قیمت ۲۵۰ دلار ساخته و وارد بازار کرده است.

آتش افکن

دنیل ریتبرگ مدیر ارشد عملیاتی شرکت اسکوبار در این باره گفت:

روشن است که ماسک اشتباه کرده. ما تصورمان این است که او بالاخره با ما توافق می کند. آتش افکن ما محصولی به مراتب بهتر است در حالی که محصول ماسک چنگی به دل نمی زند. هر وقت کسی تلاش کند شخص دیگری را کپی کند همین اتفاق رخ می دهد. درست است که محصول ماسک ظاهر خوبی دارد اما از نظر کارایی نه. شاید از نظر برخی این اتفاق بی اهمیت باشد اما فقط تصور کنید که آقای ماسک چه کارهای دیگری را ممکن است دور از دید مردم انجام دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی