ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لیبرا
تکنولوژی

نگرانی خزانه داری آمریکا درباره احتمال استفاده تروریستی از رمزارز لیبرا

از نظر دولت آمریکا رمزارزها از جمله «لیبرا» که چند وقت پیش توسط فیسبوک معرفی شد، تهدید امنیتی ملی به شمار می روند. روز گذشته «استیو منوچین» طی یک نشست خبری اعلام کرد خزانه داری ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

از نظر دولت آمریکا رمزارزها از جمله «لیبرا» که چند وقت پیش توسط فیسبوک معرفی شد، تهدید امنیتی ملی به شمار می روند. روز گذشته «استیو منوچین» طی یک نشست خبری اعلام کرد خزانه داری آمریکا نگرانی های بسیار جدی درباره نحوه استفاده از این رمزارز دارد. به باور آن ها، احتمال استفاده از لیبرا توسط تروریست ها، پول شویان و دیگر افراد مجرم بسیار بالاست.

مقامات آمریکایی به هیچ عنوان نسبت به لیبرا خوش بین نیستند

با وجود اینکه نگرانی های یاد شده تعجب برانگیز نیستند، موضع آمریکا در مقابل رمزارزها را بهتر روشن می کنند. از نظر او، آمریکا سردمدار نهادهایی است که برای ارائه کنندگان رمزارزها قانون وضع می کند. این کشور همچنین شاهد سوء استفاده از رمزارزها در زمینه هایی چون جرایم اینترنتی، فرار مالیاتی، اخاذی و غیره بوده است. با این حال، «منوچین» اعلام کرد: «ایالات متحده از نوآوری ها و تکنولوژی هایی که منجر به افزایش بهره وری سیستم های مالی و در دسترس قرار گرفتن آن ها می شوند پشتیبانی می کند، به شرطی که مسئولیت پذیر باشند.»

او اضافه کرد: «با توجه به لیبرا و دیگر رمزارزهای در دست توسعه، سالم نگه داشتن سیستم مالی آمریکا و محافظت از آن در برابر سوء استفاده برایمان از اهمیت بسیاری برخوردار است.» به گفته او فیسبوک یا هر شرکت دیگری که قصد ارائه رمزارزها را داشته باشد، باید ملزومات امنیتی مشابه تمام موسسات مالی سنتی را رعایت کند.

لیبرا

البته هیچ کدام از این صحبت ها نباید باعث تعجب فیسبوک شود. با اینکه آن ها احتمالا تمهیداتی را برای پیروی از این قوانین اندیشیده اند، مقامات آمریکایی به هیچ عنوان نسبت به لیبرا خوش بین نیستند. برخی از آن ها از فیسبوک خواسته اند توسعه لیبرا را به کلی متوقف کند، در حالی که عده ای دیگر می خواهند از ورود شرکت های بزرگ تکنولوژی به حوزه خدمات مالی جلوگیری کنند.

این شرکت امروز قرار است در مجلس سنای آمریکا سوگند یاد کند، و قبلا گفته عرضه لیبرا تنها در صورتی رخ خواهد داد که تمام نگرانی های امنیتی پیرامون آن برطرف شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی