ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یکپارچه سازی بیشتر دستیار صوتی آمازون با ویندوز 10: اجرا از روی لاک اسکرین

مایکروسافت در ادامه روند تغییر سیاست‌های خود قصد دارد قابلیت‌های ویندوز 10 را بیشتر در اختیار دستیارهای دیجیتال شخص ثالث قرار دهد، بنابراین در آپدیت بعدی ویندوز 10 دستیار صوتی الکسا می‌تواند از روی لاک ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

مایکروسافت در ادامه روند تغییر سیاست‌های خود قصد دارد قابلیت‌های ویندوز 10 را بیشتر در اختیار دستیارهای دیجیتال شخص ثالث قرار دهد، بنابراین در آپدیت بعدی ویندوز 10 دستیار صوتی الکسا می‌تواند از روی لاک اسکرین اجرا شود.

این تغییر به دستیار صوتی آمازون اجازه می‌دهد تا در صورت قفل بودن سیستم، با فرامین صوتی آن را فعال کند. با اینکه این قابلیت تغییر کوچکی به نظر می‌رسد اما نشان‌دهنده تمایل مایکروسافت برای ادامه تغییر رویه مدیریت دستیارهای صوتی روی ویندوز 10 است.

مایکروسافت برای اعمال این تغییرات مرتبط با دستیارهای صوتی در آپدیت 19H2 ماه سپتامبر برنامه‌ریزی کرده است. برخلاف آپدیت پاییزی قبلی، این به روز رسانی حجم کمتری داشته و شامل تغییرات و امکانات محدودتری می‌شود. مایکروسافت برخی از این تغییرات را طی چند روز اخیر با بیلد 18362.10005 ویندوز 10 در اختیار تست کننده‌های سایت Windows Insider قرار داده است.

دستیار صوتی الکسا

تغییرات جدید برای دستیار صوتی الکسا در ادامه تغییراتی می‌آیند که مایکروسافت قبلا برای کورتانا اعمال کرده و برای این دستیار صوتی یک اپ جداگانه در نظر گرفته بود تا دیگر کورتانا جزوی از قابلیت جستجوی ویندوز نباشد.

اخیرا هم مایکروسافت در کنفرانس بیلد امسال از برنامه‌های جدید دیگری برای کورتانا خبر داد که شامل توسعه قابلیت‌هایی مثل مکالمه و محاوره می‌شد. چنین امکانی در واقع بخشی از سرویس‌های مایکروسافت برای کسب و کارهاست و به این معنی است که کورتانا نقش پررنگ‌تری در نرم‌افزارهای سازمانی ایفا خواهد کرد.

آمازون پیشتر عبارت‌های راه‌اندازی الکسا را برای اپ ویندوز 10 نیز فعال کرده و برای ترکیب الکسا و کورتانا نیز با مایکروسافت همراه شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی