ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حضور پر رنگ گروه دیجی‌کالا در الکامپ ۹۸؛ از انتقال تجربه تا ارتباط مستقیم با مشتریان

نمایشگاه الکامپ امسال برای اولین بار شاهد حضور بزرگ‌ترین شرکت حوزه تجارت الکترونیکی ایران خواهد بود. دیجی‌کالا تصمیم دارد در الکامپ بیست و پنجم با همه اعضای گروه خود در این نمایشگاه حاضر شود و ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۵

نمایشگاه الکامپ امسال برای اولین بار شاهد حضور بزرگ‌ترین شرکت حوزه تجارت الکترونیکی ایران خواهد بود. دیجی‌کالا تصمیم دارد در الکامپ بیست و پنجم با همه اعضای گروه خود در این نمایشگاه حاضر شود و ارتباط کاملی را با مخاطبان خود برقرار کند.

«امیرحسن موسوی»، مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا در گفتگو با دیجیاتو اعلام می‌کند که این شرکت در طول نمایشگاه ۱۷ کارگاه آموزشی را توسط مدیران ارشد خود با هدف انتقال تجربیات برای عموم بازدیدکنندگان برگزار خواهد کرد. از سوی دیگر بازدیدکنندگان از غرفه دیجی‌کالا می‌توانند نحوه خدمات گیری از تمامی بخش‌های گروه دیجی‌کالا را تجربه کنند.

در کنار خود دیجی‌کالا که به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران جدیدترین خدماتش را در برابر بازدیدکنندگان قرار خواهد داد، در این غرفه «فیدبیو» که کتاب الکترونیکی و البته کتاب‌خوان «فیدیبوک» را ارائه می‌کند حضور خواهد داشت. یکی دیگر از بخش‌های مهم غرفه به «دیجی‌کالا فرش» اختصاص دارد که مواد غذایی و محصولات سوپرمارکتی را به دست مشتریان می‌رساند.

«دیجی‌پی» هم قرار است دستاوردهای خود در حوزه فین‌تک را به معرض نمایش برای علاقمندان بگذارد. فروشگاه اینترنتی فروش لباس «دیجی‌استایل» و البته سرویس‌های تبلیغاتی «ادرو» و «فاینال تارگت» که به تازگی به خانواده دیجی‌کالا متصل شده‌اند، اعضای دیگر حاضر در این غرفه خواهند بود.

 

اما یکی از مهم‌ترین بخش‌های غرفه دیجی‌کالا مربوط به «دیجی‌کالا نکست» خواهد بود که بازوی نوآوری و فناوری دیجی‌کالاست و این فروشگاه اینترنتی را تبدیل به یک شرکت تکنولوژیک قدر خواهد کرد. دیجی‌کالا نکست که امسال تمام تمرکزش را بر هوش مصنوعی قرار داده با دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، سرمایه‌گذاران و استارت‌آپ‌ها ارتباط مستقیم و نزدیکی پیدا کرده و امسال می‌خواهد با حضور در الکامپ، ارتباط خود را با مخاطبین خود تقویت کند.

مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا در پاسخ به این سوال که چرا امسال این شرکت با تمام قوا در الکامپ حاضر شده است، توضیح می‌دهد که در گذشته هرکدام از اعضای خانواده دیجی‌کالا در نمایشگاه‌های تخصصی مربوط به خود شرکت می‌کردند اما اکنون این حضور همه جانبه است:

«در الکامپ این فرصت وجود دارد تا کل گروه دیجی‌کالا به صورت یکجا باهم در نمایشگاه حاضر شوند و این اولین بار است که چنین حضور گسترده‌ای در برابر مخاطبین خود داریم. در نمایشگاه الکامپ، بازدیدکنندگان از غرفه دیجی‌کالا می‌توانند تجربه‌ای کامل از سرویس‌های ما داشته باشند. برای مثال تجربه استفاده از کتاب الکترونیک و صوتی در غرفه فیدیبو یا خرید آنلاین مواد غذایی تازه در دیجی‌کالا فرش ممکن خواهد بود. همچنین در دیجی‌کالا نکست، استارت‌آپ‌هایی که حوزه‌های مختلف هوش مصنوعی مثل بهینه‌سازی لجستیک یا نظارت بر قیمت‌گذاری با هوش مصنوعی که گروه دیجی‌کالا به آنها نیاز دارد، خود را معرفی می‌کنند. البته در کنار شرکت‌های زیرمجموعه گروه دیجی‌کالا، بخش‌های داخلی مانند منابع انسانی و مارکت پلیس هم حضور خواهند داشت.»

مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا به برگزاری ۱۷ کارگاه در «اتاق تجربه» به عنوان نقطه عطف حضور دیجی‌کالا در الکامپ اشاره می‌کند و در پاسخ به این سوال که کارگاه‌ها با چه هدفی و برای کدام دسته از فعالان استارت‌آپی برگزار می‌شوند، توضیح داد که این کارگاه‌ها توسط مدیران بخش‌های مختلف دیجی‌کالا با هدف ارائه تجربیات و به صورت رایگان برگزار خواهند شد:

«کارگاه‌ها، کلاس‌های آموزشی نیستند و هدف ما این است که مدیران بخش‌های مختلف دیجی‌کالا تجربیات واقعی خود را بیان کنند تا مخاطبان متوجه شوند که یک استارت‌آپ در اندازه دیجی‌کالا با چه مسائل واقعی مواجه است. مطالب متفاوتی در کارگاه‌ها عنوان خواهد شد که برای گروه‌های مختلف مناسب است. دانشجویان و فارغ‌التحصیلانی که به دنبال اشتغال هستند، قصد دارند بدانند تخصص آنها در چه حوزه‌ای می‌تواند استفاده شود و یا اگر بخواهند در کسب‌وکارهای آنلاین فعالیت کنند به چه مهارت‌هایی نیاز دارند، از مخاطبان این کارگاه‌ها هستند. چراکه دیجی‌کالا انتقال این تجربیات را از مسئولیت‌های اجتماعی خود می‌داند.»

موسوی اشاره می‌کند افرادی که به تازگی استارت‌آپ خود را راه اندازی کرده‌اند در این کارگاه‌ها متوجه خواهند شد که در آینده به چه تخصص‌ها و افرادی نیاز خواهند داشت و چطور باید برنامه‌ریزی کنند: «در واقع موضوعات مختلفی در کارگاه‌ها مطرح خواهد شد که برای تمامی استارت‌آپ‌ها در هر جایگاهی مفید خواهد بود. کارگاه‌های تخصصی دیگری در حوزه‌های روابط عمومی، مدیریت محصول و... هم برگزار خواهد شد که برای فعالان همان حوزه‌ها مناسب است. چراکه متوجه خواهند شد به چه توانایی‌هایی نیاز دارند و چگونه می‌توانند مشکلات احتمالی را کنترل کنند.»

دیجی‌کالا در نمایشگاه الکامپ

دیجی‌کالا امسال به عنوان اسپانسر استیج «الکام استارز» نیز در نمایشگاه الکامپ فعال است. در استیج الکام استارز، استارت‌آپ‌ها با هم به رقابت خواهند پرداخت و در روز پایانی، سه تیم به عنوان برنده این رقابت معرفی می‌شوند. در خلال این رقابت، «روح‌الله رحمانی» معاون نوآوری دیجی‌کالا و «هومن امینی» مدیرعامل دیجی‌پی نیز به سخنرانی می‌پردازند و تلاش می‌کنند تا استارت‌آپ‌ها را با مفاهیمی کلیدی آشنا کنند.

مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا در پاسخ به این سوال که آیا بازدید کنندگان امکان ارتباط رو در رو با مدیران ارشد دیجی کالا را خواهند داشت یا خیر، عنوان کرد تقریبا تمام مدیران ارشد این شرکت در در روزها و ساعت‌های مختلف در طول نمایشگاه حضور دارند تا کاربران بتوانند با آنها صحبت کنند. او همچنین در مورد اینکه مدیران بخش‌های مختلف چه هدفی از حضور در نمایشگاه دنبال می‌کنند، گفت:

«برای مثال مارکت پلیس ما با شعار «دیجی‌کالا خانه ۳۰ هزار کسب و کار ایرانی» در غرفه حضور پررنگی خواهد داشت. در واقع الان حدود ۳۰ هزار کسب و کار کوچک و بزرگ ایرانی در دیجی‌کالا حضور دارند و از شرکای تجاری دیجی‌کالا محسوب می‌شوند. یکی از اهداف حضور پررنگ بخش مارکت پلیس در الکامپ این است که بتوانند این ظرفیت را به تولیدکنندگان، تامین‌کنندگان و واردکنندگان حوزه ICT که مهمترین بازیگران آن در این نمایشگاه حضور دارند، معرفی کنند تا در نهایت بتوانیم آنها را در مارکت پلیس خود به عنوان یکی از بازیگران و فروشندگان اضافه کنیم که به نفع فعالان اقتصادی، مصرف‌کنندگان نهایی و مشتریان دیجی‌کالا خواهد بود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی